Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 1294 ggr
HugoochVillesmatte
1

En reborn fråga??.....

Jag har en fråga då ang våra reborns, hur långt går ni vad det gäller att (ta ihand om era bebisar) Då jag följer många ifrån USA som lägger ut filmer på sig själva där den typ låtsas att deras bebisar är riktiga osv, jag menar bara hur långt går ni? 

Jag själv har fått sålt nästan alla mina bebisar förutom Elias som fortfarande är till salu :-) 

Så tänker jag bara ha en Bebis som jag tycker är helt underbar, och jag kommer ju bära runt på honom och mata honom osv men inte lägga upp klipp, kanske skaffa en barnvagn till våren och gå ut med honom. 

jag vet bara inte om detta är ett normalt beteende för dessa kvinnor i USA eller ja jag förstår inte det i alla fall, trots jag själv inte kan få barn och känner också samma som en mor gör för sitt barn…..

Är bara nyfiken då detta verkar ju vara inte normalt beteende för många psykologer i landet och i USA säger att det inte är normalt beteende att älska eller bry sig om ett (dött) ting… 

jag vill som sagt veta vad ni tror?

Fight another day and die tomorrow 

[Rebornmommy]
0

Alltså jag älskar mina babysar och dom är levande för mig och kommer alltid att vara det och jag tar hand om dom även fast jag inte filmar eller tar foton på dom så behandlar jag dom som riktiga barn och byter om på dom och ger dom mat och annat som man gör med barn :) Jag ser allt dött som levande :)

HugoochVillesmatte
1

Ja det förstår jag det tänker jag med också göra med min pojke, men tycker inte du att det är konstigt när dem gör små filmer på youtube där dem låtsas att dem är levande och lurar andra människor. och det är ju konstigt i mina ögon, men smaken är som baken och den är delad och alla är vi ju olika och det är tur :-)

[Rebornmommy]
0

Jo tycker det är konstigt när dom säger att luras men jag tycker samtidigt inte att det är konstigt att folk tror att dessa babysar är levande eller något sånt men som du säger vi har olika smak :)

Carerik
1

Det här är faktiskt en viktig fråga, jag tror att det är viktigt att se det för vad det är : en hobby, ett intresse som många andra, dockorna är ju inte levande och behöver ej mat och blöjbyte. Däremot ska det ju kännas kul att hålla på med dem men inte istället för att vara med andra levande människor eller djur. Att bära, hålla dem, byta kläder, fota eller vad man nu gör är sunt och roligt men att välja bort annat i livet för dem är nog inte bra. Alla har nog en favvo docka som man kanske inte gör sig av med men annars är ju det roligt att köpa, sälja och byta. Förstår att det kan vara tröstande med en mjuk och gullig liten bebis men gulla med måtta och försök hitta samma känsla hos något levande, en ny vän, en hund eller katt. Någon som kan ge tillbaka en känsla.

cornelianova
0

Hade min mamma tillåtit mig att gå ut med mina så hade jag gjort det…

Tar inte hand om dem som riktiga bebisar, men när jag väl tar han om dem så gör jag det…

zakkris
0

Jag har just nu två. De ligger på visning i storarummet, sen så när jag känner mig nere eller väldigt bebissjuk så tar jag upp en av dem och har dem i famnen och bara gosar med dem, eller byter kläder på dem eller nått liknande. Hade lätt kunnat haft dem i barnvagn och gått ut med dem men sambon vill inte att jag gör de, så lyssnar på honom, han låter mig trots allt få ha dem överallt i lägenheten om jag vill trots att han själv tycker de är läskiga. Jag kan prata med dem och ta kort på dem osv, behandlar dem som levande. Men jag vet ju att de inte är de, och när jag inte orkar mer så lägger jag ju bara tillbaka dem igen :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

loolan
0

under vissa perioder så är jag väldig mycket med min lilla bebis och då så byter jag kläder/ blöja också vidare men ibland så har jag henne framme för att hon är så fin 

:)

[Blue_Lugia]
0

Så länge man inte börjar tro på riktigt att dockan lever får man väl göra som man vill. Att "låtsas" är en sak, men att faktiskt blint tro på det är en annan.

Fia81
5
"Man slutar inte leka för att man blir vuxen, man blir vuxen för att man slutar leka" (kinesiskt ordspråk) 🙂

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Rebornmommy]
0

#9 du har så rätt :)

[erika50]
1

Så rätt ordspråk Fia81🙂

Min dotter mår bra av att  ta en promenad med vagnen ute, har till och med kommit ut mer på lite längre promenader och där av gått ner i vikt,det har även varit okey att  haft vagn och reborn/silkon babyn med oss i bil eller på stan.

Hon har även andra hobbys men rebornen/silikon ger mycket, man kan genom lek 

uppnå mycket som aldrig kan bli verklighet, men ändå nå ett mål som läker många sår.

HugoochVillesmatte
1

Är så tacksam för era svar :-) jag känner verkligen mig uppmanad till att få ha en bebis igen och att jag kan ha mod att skaffa en barnvagn,  och känna mig ( som en mamma) då jag har en sådan bebis längtan och detta känns jätte bra, tack så mycket verkligen ❤️❤️