Min andra bebis
Detta är min andra bebis. En bebis jag kommer behålla tror jag. Han är inte så vacker på nära håll, allt som kunde gå fel gick fel i målningen så det ser inte bra ut på nära håll. Men räddade honom så gott jag kunde och han blev väldigt fin ändå. Men på grund av detta blir han stannande hos mig :) Så nu har jag en liten pojke.
Han skall heta Max eller Lukas, har inte bestämt än riktigt
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Varför blev det fel
Färgen satte sig inte som den skulle och sånt skit. Men men
Vilken färg målar du med?
genesis heat set paints, vet inte va som hände, för de gick hur bra som helst på första bebisen men denna var de bara problem med. Så är inte så motiverad att fortsätta med nästa. Får ta lite paus och komma tillbaka igen :)
Det kan bero på kittet ,vinylen, jag har råkat ut för det tre gånger, man får jobba hårt för att få ett resultat som ser någorlunda ut, jag tror för min del att det var kit som tillverkats många gånger om, sedan första utgåvan, jag köpte billigt på Ebay, man lär sig med tiden, att se skillnaden.
Det är inte kul, jag har oxå tappat motivationen att fortsätta måla , men alltid hittat tillbaka igen, då har jag kostat på ett bättre kit och gärna i första utgåva med
certifikat, då har det alltid blivit bra, både med färgerna genesis heat set, eller Ackryl färger.
Tror med de var kitet, var väldigt konstig att hålla i med i början. All färg satte sig som prickar så hyn fick bli mörkare för att de skulle se någorlunda ut
Min pappa brukar säga - Man får vad man betalar för…… Det ligger kanske lite sanning i det , man får göra som när man bygger ett hus - en bra grund gör allt både snyggare och stabilare dessutom lättare att sälja. Billigare kit är inte lika detaljerade och anatomin ser inte ut att vara helt rätt. Man får välja mellan att sälja fler billiga dockor och färre av de " fina". Jag vet vad jag själv skulle välja………..:)
Vinylen är så olika i alla kit, de bästa är de som först kommer ut på marknaden
då får man också betala bra, som de bästa jag jobbat med har kostat runt 700-800 kr och mer.
Så finns det vinyl i olika färg nyanser hård mjukare vinyl mm. Kan också vara bra att veta, de som man ej behöver tvätta av mm.
Grund färgen på kittet man målar är också viktigt för de kommande lagren, då är det viktigt att se vad för vinyl man fått, så grund färgen blir rätt.
Du kommer säkert underfund med allt under tiden, det är att lära och utvecklas med kitten.
Lycka till i fortsättningen!
Ja absolut, kommer lägga mer på kitten senare, ville bara inte göra de innan jag hittat tekniken osv helt. Jag lär mig fortfarande även om jag kommit långt enligt mig själv, men man kan alltid lära sig mer och utvecklas mer. Så framåt kommer de blir andra kit.
När man tvättat hela kitet med Yes och sedan neutraliserar vinylen så får man nästan alltid bra resultat. Gör wash i grönt eller blått beroende på grundfärgen i vinylen.
#9 tror att det är mkt klokt att använda billigare kit för att få mer träning, bara känslan av att man kan "sabotera"ett dyrt kit gör att man är nervös redan från början.
11# Ja precis min tanke. Skulle köpa ett dyrare kit, men så strulade detta så otroligt men jag lärde mig sjukt mkt så ett eller två kit till sen ett ordentligt dyrt :)