Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1118 ggr
Candela
2

Reborn som substitut för bebis?

Jag längtar otroligt mycket efter att få mysa med bebis! Är 29 år och har två större barn (10 och 9 år gamla) och bonusbarn (13 och 5 år). Det finns ingen möjlighet för mig och pojkvännen att skaffa barn de närmaste 2 åren, men jag går ju nästan under av bebis-längtan!

Är inne på den här sajten titt som tätt och kikar på alla fina bebisar/dockor ❤️Och skulle vilja ha en själv, men jag skäms över den tanken. Det känns löjligt. Och om jag skulle skaffa en skulle nog ingen annan än min pojkvän få veta 😞

Än så länge är det dock för mycket pengar att lägga ut..

zakkris
0

Jag och min sambo har svårt att få egna barn, och vi gick igenom ett missfall härom dagen. Jag har en liten tjej som jag gosar med sen gör jag till försäljning. Och det är för att jag har en extrem barnlängtan.
Min familj och mina vänner vet om det eftersom jag har de som hobbyföretag med :) Visst vissa kan se de som annorlunda men  de flesta tar de bra om man förklarar för dem :)

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Candela
0

Beklagar missfallet 😕

Jag tror inte min familj skulle vara lika förstående. Min största rädsla är väl dock att behöva lägga ut så mycket pengar på en docka man bara sett på foto. Är rädd att bli missnöjd..

zakkris
0

Ja de förstår jag, har samma rädsla jag med, men sålt den dockan ja blev missnöjd med för mer än ja köpte henne så nöjd. Men satsade en gång till och fann en underbart gullig bebis. Det är som med allt man kan bli missnöjd. Men ska man ha riktigt snygga dockor får man köpa av de stora artisterna men då kostar de iofs ännu mer.

Candela
0

Är bilderna ofta missvisande? Jag tänker mest på egna tagna bilder, som när folk säljer här på sajten.

zakkris
0

Det beror lite på, har sett att när man tar kort blir oftast dockorna lite jämnare än i verkligheten, men de beror på hur man tar bilderna och i vilket ljus. Man får be om massa bilder i olika ljus om man är osäker på den specifika dockan.
En docka jag säljer hon ser jätte ljus ut på bilderna och inte ens målad, men hon har exakt samma hudton som min köpta docka och har rodnader osv. Medan den dockan jag håller på med nu, är jätte dålig och går verkligen itne bra i målningen, men ser superbra ut på bild. Så de kan bli åt båda hållen.

[GråHäxa]
0

Zakkris; Beklagar missfallet 😕

Candela; Jag kan inte svara på vilka bilder som är missvisande men jag tror i alla fall att det flesta som vill sälja mer än 1 docka är måna om att vara ärliga. Jag håller på med min 2:a docka som jag skall behålla, Docka nummer 3 tänker jag försöka sälja (förutsatt att den blir bra) Jag skulle inte vilja vara med om att någon handlar från mig och blir missnöjd så jag tänker fota i flera olika sorters ljus. Så jag ger en så korrekt bild som möjligt.

Vad jag läst här på sidan så skall dockorna här i från vara missvisande -->

http://www.ashtondrake.com/mcategory/baby-dolls_1282/so-truly-real.html

Men om du är osäker så kan du ju alltid testa att köpa en docka och sälja den om du inte gillar den. Eller köp ett start kit och gör en egen, det går att få tag på för runt 1000 lappen.

Jag tycker främst att det är roligt att göra dockorna men eftersom jag vill göra några test dockor innan så har jag ju nu en egen reborn och en på gång, och det är faktiskt väldigt roligt att ha en! Det behöver ju inte vara så konstigt man får ju förklara för sin omgivning helt enkelt. Sen beror det väll på vad man gör med dockan. Jag byter kläder på min och fotar den. Visst är det mysigt att hålla den också men jag leker inte med min docka. Vill man göra det så är väll det helt okej men att man bara håller den, byter kläder, fotar och sådant borde väll inte vara så svårt för folk att förstå? Men men alla är olika, jag tycker att du skall göra vad som känns bra för dig och försöka strunta i vad folk har för åsikter om det 🙂