Reborns iFokus

Reborns

Etikett: köp-och-sälj
Läst 1328 ggr
[Nessie1990]
0

(S) Juniper Sabine Altenkirch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer mitt orörda Juniper av Sabine Altenkirch reborn kit. Hon är en limiterad upplaga på 800 (?) kit världen över. Är inte helt säker på antalet, men hon är limited edition i alla fall. Som färdig baby tar hon storlek 50/56 i kläder. Värt att nämna är att hon INTE har något certifikat, då jag ej fick med det vid köpet. Därför vet jag tyvärr inte just denna dockas specifika nummer. Kroppen är inte hennes egentligen, men tycker den sitter bra på henne så den får följa med om inte den som köper absolut inte vill ha med den. Meddela mig i sådana fall. Det är ett jättesött kit och jag hade gärna behållit henne själv om jag inte haft ögonen på andra dockor. Tinkerbell creations vill ha cirka 800 för enbart kitet, jag vill sälja henne för 600 kr och då följer som sagt denna kropp med. Frakten bjuder jag på. Maila mig helst på nessie.jessica@gmail.com. Jag skickar så fort jag ser inkommen betalning. Mvh Nessie

[Nessie1990]
0

Nu ligger Juniper på Tradera: http://www.tradera.com/item/290806/222340918/reborn-kit-juniper-sabine-altenkirch-limited-edition

Lågt utrop och tre-dagars-auktion. :) Behöver verkligen bli av med mina nuvarande kit och reborns!

Silvana B
0

Om man köper en äkta docka så får man ALLTID certifikat med så man vet vilket nummer dockan har.  Många köper kit på Ebay tillverkade i Kina. Detta är kopior och man får inga cert. med. Tycker det är ett hån mot duktiga skulptörer som lägger ner så mycket tid på det här.  Skulptörerna har också sagt att de vill ha reda på när det kommer ut kopior.

Detta är min åsikt som rebornart.

[Nessie1990]
4

Nu är det såhär att jag köpt Juniper från Tinkerbell Creations i England och inte importerat detta kit från Kina så jag förstår inte alls vad du snackar om?! Jag tänker inte bli anklagad för detta, jag har inte gjort något fel för jag har köpt detta kit från en sida jag handlat på många gånger förut och litar på. Vet många som handlat därifrån och är nöjda. Om du har åsikter om detta får du faktiskt ta det med Tinkerbell och INTE med mig för som sagt: jag har inte gjort fel! Så ta inte upp min tråd med sådana här onödiga kommentarer. Tack.

Pappedojjen
0

Vill köpa henne om hon finns kvar!!!

[Nessie1990]
0

Hon finns kvar! :) dock har hon redan fått bud på tradera då jag lade ut henne imorse. Så kan inte plocka bort annonsen tyvärr men går bra buda! :)

Carerik
1

#3 jag tycker du ska kontakta Tinkerbells och be dem skicka intyg. De har ingått avtal med skulptören och får ej sälja kopior. Den som köper ditt kit och rebornar det kan ju aldrig sälja dockan som "äkta"annars, det kanske bara blev en miss i hanteringen, sånt kan ju hända. Kolla upp det annars blir dockan utan ekonomiskt värde och det förlorar alla på.

[Nessie1990]
2

Ja misstag kan man göra och jag går vidare med det när jag anser att det är nödvändigt. Jag vet själv att det inte är en kopia och om det är viktigt för den nya ägaren att ha dokument så gör jag förstås det jag kan för att få det skickat (om det nu är möjligt, för det var trots allt ett litet tag sedan jag köpte henne). Mer än så kan jag inte göra.

För övrigt tycker jag att det är fruktansvärt påhopp att anklaga mig att sälja kopior. Har man inte viktigare saker att göra på dagarna? Hursomhelst. Jag diskuterar inte detta vidare mer. Mycket väsen för ingenting. Håller med om att det är fruktansvärt att det förekommer kopior överhuvudtaget, oavsett om det är en dockskulptur eller en väska.  Det är ingenting jag själv stödjer (jag hoppas inte att någon gör det, för den delen). Jag kommer inte skriva mer, ser ingen anledning att vara kvar. Det finns nog med negativitet i livet och bra mycket större problem än att oroa sig över att just denna Juniper inte har något certifikat.

MammaMy
2

Kan inte låta bli att blanda mig i diskussionen. Man får INTE alltid certifikat på dockan. Det får man om köper en numrerad limited edition eller special edition docka. Flera skulptörer har obegränsade editioner och docksatserna numreras inte. Har själv köpt flera docksatser från Tinkerbells med kända skulptörer utan certifikat. Samma sak med Nicky Creation i Tyskland. Vad gäller vissa docksatser hos Nicky Creation kan man köpa några docksatser antingen utan certifikat eller välja en special edition docksats som då innehåller certifikat, tygkropp samt presentkartong. Det kostar ca 10 euro extra och eftersom det är svårt att ens få sina kostnader täckta när man säljer reborns här i Sverige är det frågan om man vill satsa ca hundralappen mera i docksatsen.  Kan inte ens drömma om att Tinkerbells eller andra stora säljare skulle sälja piratkopior i den skalan som de säljer dessa docksatser.