Klädestips
Kommer i slutet av nästa vecka eller början på näst nästa få hem min första bebis. Det är en 36cm liten sötnöt.
Har letat som en blådåre efter kläder till henne men hittar inte så mycket som passar henne, barnkläder är bara att glömma då stl 44 är för stort. Har hittat tre plagg dockkläder som är fina. Men vill gärna få mer tips på platser som har fina dockkläder utom de vanligaste affärerna.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Du kan ju kolla på blocket efter fler dockkläder annars kan du ju kanske sy ? :)
Littlebloom.se och babyjoy.se har kläder från storlek 38 och 32. Där har har jag själv beställt en hel del prematurkläder och är mycket nöjd!
Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.
name it har kläder i stl 40. Däremot kostar dem skjortan. (en body för 250:-)
Det finns även prematur sidor.
Jag har ingen prematur pga kläder och blöj-problem
Om ni har ett klädesplagg som passar och som ni inte är så rädda om kan ni försiktigt klippa isär det så ni får mönsterbitar. :)
sy egna är nog lättast. jag använder gamla lakan och tröjor jag inte vill ha längre
Jag hittade den här sidan http://www.pytteliten.net de har storlekar från stl 32. Vad är det föresten för klädstorlek på prematurdockorna? Min är också 36 cm och jag hittar bara storlekstabeller baserat på vikt.
Kom precis på ett till tips, kolla på second hand! Jag tog precis en sväng till en second hand butik och lyckades faktiskt hitta 2 prematurplagg för 3 kr st! Plus lite större kläder som man kan sy om, riktigt billigt!