Cornelia
Nej det är det inte , det är samlardockor.
Som man leker med? :)
De ser älta ut
Det är inga leksaker! Det är samlardockor. Gjorda av konstnärer, och det tar lång tid att måla dom.
Men ni samlar ju inte bara på dom. Ni köper ju kläder och går runt med de i barnvagn. Då leker ni väll?:kr
Nu får du ge dig! De som köper dessa hantverk gör vad dom vill med sina reborn. Googla om du vill veta mer. Nog om detta!
Förlåt:/) men det var en väldigt söt samlardocka:) vad fin sparkdräkt:)
Tack!
Vissa leker med dem men de flesta samlar.
Det är inte direkt en lekdocka.
Att man köper kläder har med samlandet att göra. Finare kläder = finare docka.
Sen att vissa går ut med dem osv är deras ensak
☀️ Vilken söt sparkdräkt och baby❤️
Nareg80 Det finns artiklar att läsa om här i vårt forum ,varför man samlar reborn eller leker med dem, varför de är bra för den psykiska hälsan för en del
som mår dåligt mm.
Mycket fin sparkdräkt på lilla sötnosen 👍
"Små stjärnor lyser också i mörkret"
Nareg80, det är en hobby för de flesta. Men för mig handlar de om psykiskt. Jag och min sambo kan inte få barn just nu hur mkt vi än vill. Och då är dessa dockor ett sätt för mig att lugna ner mig och få ett "barn" ändå.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
Tack!! jag gillar sparkdräkten hon har på sig :-) så det får nog bli fina tossor, kofta och mössa till sen.
eBay, tradera, blocket, på reborns.ifokus och hos artister.
Jag är en artist och många här är också artister.
Vilken otroligt söt liten flicka Sussi58! Jättefina kläder med :)
När jag ser hur svårt folk tycks ha att förstå det här med reborns och varför man har dem så kom jag att tänka på den mekaniska sälen Paro (ni kanske har hört om den) Det är iaf en robotsäl som är skapad för att användas i terapuetiskt syfte. Man vet att husdjur har en positiv effekt på hälsan och att många gamla tex skulle må bra utav att ha husdjur. Men efter som att det inte går att ha husdjur av praktiska själ på ålderdomshem osv så studerade man vad effekten blev om man använde sig utav något som imiterar liv istället. Effekten var mycket positiva för människors välmående. Numera finns sälen Paro på flera ålderdomshem i Sverige och säkert på andra platser med..
Jag tänker att reborns förmodligen har precis samma positiva effekt på människors hälsa. Personligen så tycker jag att det är väldigt vackert att det ligger så djupt inom människan att ta hand om liv att vi kan glömma våra bekymmer, även när man har något i famnen som imiterar liv.
Finns en studie om det på länken
https://www.ida.liu.se/~729G11/projekt/studentpapper-10/kristin-raukola.pdf
så söt flicka och söta sälar! <3
Tack!groda123:)
Hej på er! Nu var det inte så att jag ville ha en massa kommentarer om varför man har/inte har en reborn alternativt silicone bebis, jag ville bara visa hennes nya sparkdräkt, så det känns fel med konstiga diskussioner i min tråd.
#21 Ber om ursäkt att mitt inlägg tog upp plats och blev OT, tyckte bara det blev så tråkiga kommentarer från Nareg80 där
Tack! GråHäxa, det finns nog en tråd där man kan fråga och diskutera om Reborn babys 😊 eller så får man googla om dom. Med vänlig hälsning, sussi58