Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 1440 ggr
[Nessie1990]
1

Reborn outing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte en vagn i måndags och fick hem den igår. Har velat ha en vagn väldigt länge att kunna lägga de små i, dels för att de ska ha någonstans att ligga, det är sött att fotografera dem i och för att jag tycker det verkar så mysigt med reborn promenader. När jag var i tonåren tog jag alltid ut min lillasyster som då var baby i barnvagn och jag minns det som väldigt roligt och avslappnande, så jag tänkte att jag ville "återuppleva" de känslorna lite. Men jag måste säga att jag har varit väldigt nervös för att faktiskt ta ut dem och orolig över vad folk eventuellt kommer att säga om de upptäcker att det är en docka och ingen riktig baby. Hade någon slags "skräckbild" i huvudet om att folk skulle gå fram till mig och begära att få se på bebisen. 😃

MEN! Trots att jag var väldigt nervös innan så gick det faktiskt bra! Jag tog ut en jag målat på den senaste tiden, klädde på henne fint innan och bäddade ner henne i vagnen med täcke och så. Täckte även över vagnen lite med en tunn filt så att hon syntes lite grann men ändå var dold. För att vara första gången ute med en reborn så gick jag väldigt långt, blev ett par kilometer i alla fall i det lite små-kyliga vädret. Tyckte det var väldigt mysigt och väldigt roligt. Ingen tittade direkt på mig, bara vanligt som man gör när man går förbi någon. Jag tänkte att OM jag skulle möta någon bekant så skulle jag förklara att det är en reborn och sedan får de tycka vad de vill om att jag är ute och går med den tänker jag. 🙂Min familj (dvs typ min mamma) tycker det är lite konstigt med vagnen och så, men sambon tycker det är roligt att jag har den och var även han med en stund på promenad. 😃 Och det var verkligen avslappnande och mysigt att gå ut och gå med den, tycker det ska bli så roligt att få göra det igen. 

Jag ville gärna skriva det här inlägget ifall det finns någon som gärna vill gå ut med sin reborn, men inte vågar, så ville jag berätta om min upplevelse och hur det var för mig. De som tvekar behöver inte alls vara oroliga för att prova, gillar man det inte behöver man ju inte göra det igen heller. :) Jag hade en bild i huvudet av att så fort man visar sig ute med en barnvagn så är folk jättenyfikna och vill se och titta, men å andra sidan när jag var ute med syrran i barnvagn i yngre år så var det ingen som var sån så det är knappast så nu heller. 😉 Och om man verkligen är jättenervös kan man täcka lite med en filt som jag gjorde. :) 

Glad fredag! ❤️

Bifogar en bild på min fina vagn- en Graco Mirage+. Vill så småningom köpa ett babyskydd till och göra om till ett travel system. :)

[Nessie1990]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på lilla bebisen :) Ni får visst vrida på huvudet lite för de blev inte rättvända ser jag nu :p

SötnosenSantos
0

Vilken fin sötnos du har!

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

[erika50]
0

Min dotter går oxå ut med sina reborns, inga problem, det är nog lite upp till en själv hur det blir, vi som föräldrar kan vara med utan problem för oss.

Jättesöt baby du tog ut, gick nog inte att se att det var en reborn. Fin vagn❤️

Silvana B
0

Så fint, vilken sötnos du har i vagnen. Jag tycker att det är jättebra att flera går ut med sina vagnar. Kanske ett bra sätt att komma ut och röra på sig. Vem vill inte se ut som en stolt förälder?

HugoochVillesmatte
0

Tycker du är jätte modig som vågar, jag vill också göra det men har tyvärr inte hittat någon billig barnvagn än

Fight another day and die tomorrow 

Fia81
0

Jätte fin vagn 😃 och vad roligt att du vågade dig ut ☀️

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Nessie1990]
0

Tack alla för fina kommentarer! ❤️ Det var jättemysigt och roligt att ta ut henne, ser fram emot fler gånger. :)

relicia
0

Hon är jättefin! Om det inte hade varit för håret skulle hon gärna få komma till mig. Oerhört realistisk mun också.