Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 3858 ggr
Crucio
1

Bildtråd, alla våra dockor!

jag undrar om det skulle gå att få ihop en tråd där vi presenterar alla våra dockor? tänker mig en post per docka, och så att vi berättar lite om dem så som kit, namn, kostnad, var vi köpte dem, varför vi föll för det kittet… osv.

vad tror ni? lägger upp mina lite senare.

Sajtvärd på Skrivlust

cornelianova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har rätt  många reborns, men här kommer infon ;)

Nr. 1

Teeghan Arielle:
- 50 cm lång.

- 1500g

- Lil' Grumpy av Tina Kewy  #71/400 (inget COA)

Rebornad av Jill från WeeMountainBabies.

Köpte henne för att jag ville ha en reborn och jag hade inte särskilt mycket pengar. Visade sig vara en fantastisk baby och en som alltid stannar i min samling.

Nr. 2 

Sierra Lexi Cassidy:
- 64 cm lång

- 2000g

- Sweet Princess av Waltraud Hanl

- Ifs en ashton-drake docka, men jag räknar den som reborn.

Köpte henne för att jag ville ha en toddler och hennes bilder var jätte fina (inte alls lika fin i verkligheten dock).

Nr.3

Jason Christopher Alex:
-56 cm lång

-3050g

- Benno av Linde Scherer

-Rebornad av Danys babyland.

Köpte honom för att han såg ut som min crush just då (lol).

Nr. 4

Bernadina:

-50 cm

- ca 3000g

- Emily av Okänd.

- Rebornad av mig (Cornelia K. Ahlgren - Sweet Tooth Nursery)

Min första reborn docka. Köpte henne från kina och målade henne och rotade henne själv. Hon är döpt efter en flicka som bodde i mitt hus i början av 1900-talet. TILL SALU FÖR 1000:-

Nr. 5

Sophia/ Neo:

-82 cm

-ca 5000g 

- Tibby av Donna Rubert stående.

- Rebornad av mig (Cornelia K. Ahlgren - Sweet Tooth Nursery)

Ville gärna ha en stående toddler. Han är nu en hon och kommer antagligen att stanna i samlingen ett tag framöver.

Nr. 6

Aranth Lillian Nora

- 56 cm

- ca 2500 g

- Cameron av Sheila Michael

- Rebornad av Emelie (forever a baby nursery)

Min första helkropps baby! Underbar. Vi har ett superstarkt band.

Nr.7 

Achilleous Leonard Rudi:
- 56 cm

- ca 3500g

- Dakota av Sheila Michael.

Min första helkropps pojke. Tvilling till Aranth. Har aldrig lyckats bonda med en pojkbebis, men jag och Achi har ett superstark band. Starkare än Aranth's. Han är bara helt perfekt :P

Nr. 8

MaKenzie Juliana Brooke:

- 74 cm

- 5000g

- Bonnie av Linda Murray - retired

- Rebornad av mig (Cornelia K. Ahlgren - Sweet Tooth Nursery)

Enda sen Bonnie's kit släptes har jag velat ha henne. Hon har alltid varit min dröm reborn. Kunde aldrig drömma om att det skulle komma en dag då hon var min. Men den dagen kom för en vecka sedan! Började gråta när jag såg hennes kit. Helt surrealistisk. Det var henne jag strävat efter sedan jag började 2010 (hennes kit var inte ute då, men jag visste från dag 1 att hon skulle bli min.)

Nr. 9

NO NAME

-56 cm

- 3000g

- Daxton Riley av Sandy Faber #??/300

Hans kit har inte kommit ännu men han kommer att vara min första bruna bebis som jag målar.

Har velat ha en mörk baby sedan februari 2011.

rebornmom
1

Här kommer en bild på alla mina små.

*Milja* - Molly-Marie av Susie Q. 

Är ca 48cm och väger ca 2500g.

Född 9e december 2011.

Rebornad av Janey Heappy, rootad av Silvana Björk

*Stephanie* - Tegan av Laura Lee Eagles nr 264/750

Är ca 68 cm och osäker på vikten.

Född 3e oktober 2013.

Rebornad av Natalie Hartmann

*Angelique* - Angel av Olga Auer nr 125/1000

Är ca 50 cm och väger 2123g

Född  17 januari 2014

Rebornad av Marina Blue Nursery

*John* - Sweet pea Awake av Laura Lee Eagles
Görs av mig själv och är inte klar. 

*Laura* - Amelia av Laura Lee Eagles från The Fairy Dust Collection nr 150/250

Ett kit påväg hem till mig för att skickas iväg för att bli rebornad när jag har råd.

*Henry* - Tavi av Marita Winters nr 280/650

Är ca 50 cm och väger ca 2700g

Född 25 september 2014

Rebornad av Silvana Björk

*Zacharias* - Tegan av Laura Lee Eagles nr 52/750

Är ca 68 cm osäker på vikt och kommer inte ihåg vilket datum jag satte ihop honom.

Rebornad av Natalie Hartmann

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Mittenskittens464
0

Detta är min lille Nathan. Han är av kitet Noah av Reva Schick. Han är rebornad av Marianne på Red cottage nursery här i Sverige. 

Nathan är min första reborn-docka och han är en custom. Lille Nathan väger 3500gr (ungefär) och är dryga 55cm lång.

När jag beställde Nathan så var jag ganska osäker på vilket kit jag ville ha, men visste att jag ville ha en liten sovande kille med brunt hår, och efter mejlkontakt fram och tillbaka med Marianne blev det till slut valt kitet "Noah". Och så nöjd jag har varit med min lille man! Han är och förblir min förste lille och kommer alltid att ha en särskild plats i mitt hjärta!

Mittenskittens464
0

Min andre lille älskling är min lille Lucas. Lucas är av kitet "Shao" av Adrie Stoete och är rebornad av Marina på Marinas Blue Nursery här i Sverige. Lucas hette från början Timo, men det namnet satte sig inte riktigt hos mig och efter många om och men fick han byta namn till Lucas.

Lucas var redan klar och gjord när jag köpte honom. Han är dessutom en Special edition-doll, vilket innebär att han är numrerad (nr 15 av 100) och har speciella lemmar (huvudet finns i fler upplagor). Lille Lucas väger drygt 4,5kg och är lite drygt 65cm läng.

Lucas blev min andra reborn-docka och honom hittade jag när jag sökte efter rebondockor till salu. Jag tittade på honom några gånger, och för varje gång blev jag mer och mer förälskad i honom. Han var så söt och så fin! Sedan tog det några mejlande fram och tillbaka med Marina innan det blev bestämt en betalningsplan och några månader senare var han min! Detta söta, ljuslockiga barn kommer även han ha en speciell plats i mitt hjärta!

Fia81
0

På min personliga sida (Fia81) Kan ni läsa mer om mig, min samling och se fina bilder. Sidan hålls uppdaterad.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"