Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 1144 ggr
[MikaelaR]
0

fråga om reborns igen

Vad gör ni med era reborns? behandlar ni dem som om dem vore riktiga bebisar, leker med dem och så eller är dem mer som en prydnad ni bara tittar på? vart köper ni era reborns, finns det affärer som säljer dem eller är det bara privatpersoner? hur gamla är ni? vad kostar en docka vanligtvis? tack för svar.

[MikaelaR]
0

Inget svar…

Säljer någon här inne reborns?

[Nessie1990]
0

Hej

Det finns en artikel om jag inte minns helt fel här på sajten som handlar om vad man kan göra med sin reborn. Vi alla är ju olika så alla har olika skäl till varför just de har dem och vad de gör med dem, osv. :) 

För min egen del så har jag dem för att jag dels tycker att de är söta och dels för att jag tycker att de hjälper mot exempelvis stress eller ångest. Det är lugnande för mig att ta upp reborn babyn i famnen, byta kläder eller kanske gå en promenad i vagn. När jag började samla var dessa dockor ett fantastiskt redskap då jag hade väldig barnlängtan just vid den tidpunkten.  Dock har jag vissa förhinder som gör det svårt för mig att  skaffa riktiga barn.  Jag behandlar dock inte min reborn som en riktig bebis. Jag målar reborns själv så för det mesta får de sitta i min lilla studio på display tills de blir sålda. Jag tar kort på dem och jag har tillbehör såsom nappflaska eller leksaker till att ha som rekvisita på bilderna, för att det ska se så naturligt och verklighetstroget ut som möjligt. Ibland tar jag bilder där det ser ut som att de "dricker" mjölk ur nappflaskan, men det är mest för att det ser gulligt ut på bilden :) Jag brukar inte "mata" off camera om man säger. ^^ 

Jag har nyligen skaffat en vagn för att kunna ta promenader med. Jag tycker det är mysigt att gå ut med babyn i vagnen, det är också väldigt lugnande för mig. Nu har jag inte vart ute med den så mycket så jag har inte hunnit få några reaktioner på babyn än men om jag skulle få det skulle jag tala om att det är en reborn. Det är en så speciell hobby och jag skulle vilja göra folk mer medvetna om den. Sedan om de blir intresserade vill jag kunna ha med mig små kort jag kan dela ut med exempelvis min hemsida och så. :) 

Just nu har jag ingen reborn i min egen personliga samling, men jag har en på väg och han är nog hemma nästa vecka tror jag. 🙂 Den har jag köpt av en privatperson som målat (här från iFokus faktiskt). Vad jag vet är det mest privatpersoner som målar och säljer. De är handmålade. En docka kan kosta alltifrån några hundralappar till flera tusen kronor. Priset beror lite på reborn artistens erfarenhet, hur dyr skulpturen var att köpa in och sådana saker. 

Jag är 23, snart 24 år. Och ja, jag säljer reborns. :)

Crucio
0

Tror bristen på svar kan bero på att folk är lite less på frågan, den kommer med jämna mellanrum och det finns redan flera trådar + artiklar om saken.

Sidan har också en köp och sälj-kategori som du kan kolla igenom.

Sajtvärd på Skrivlust

[MikaelaR]
0

#4 Jag ville bara veta folks personliga anledning till varför dem använder reborns, nya inlägg håller sajter levande också.