Ta bort rootat hår?
Nessie ska göra om Cuddles till mig, toddlern som jag köpt av henne. och en ändring som hon tänkte göra (och som jag gärna vill ha) är att ta bort det rootade håret och måla hår istället. men det jag/vi undrar över är hur det ser ut om man tar bort rootat hår? blir hålen nog små efter att ha varit i ugnen + övermålade att de inte syns särskilt mycket, eller kommer det bli som prickar över hela huvudet?
har någon erfarenhet av detta eller möjligen tom. en bild på ett huvud där det rootade tagits bort? kanske tips på hur man kan få hålen att synas så lite som möjligt?
Sajtvärd på Skrivlust
kommer vara prickar kvar…
Vet inte riktigt hur man tar bort prickarna, men jag vet att dem är kvar….
Kan vara bättre att måla först och sen fylla i prickarna med mohair igen..
fast jag vet inte lol
Jag tror också att prickarna kommer att vara kvar, det är svårt att få det snyggt när man tagit bort hår, jag har två huvuden som jag testar olika saker på ,bla tagit bort hår, använde då en tunn rotningsnål, men blev ändå inte bra.
Nu har jag inte jobbat så länge med detta så kanske någon mer erfaren
har bra tips om detta.
prickarna kommer att vara kvar (säger en duktigt och erfaren reborn artist på fb - inte jag).
Behåll det, ta bort det och rota om det eller riskera prickar :)
okej. fast att de kommer vara kvar kunde jag gissa, frågan är mer hur stora de är? läste bl.a. att man kunde använda hög värme - så som kokande vatten - för att få dem att dra ihop sig. så efter det + målning av hår, hur synliga lär de då vara, skulle jag gärna vilja veta. kan du fråga din kontakt på FB? kanske har hon en bild på ett huvud med borttaget hår?
Sajtvärd på Skrivlust
Har en bild! 1 sec
Här är en närbild
en gång till
nope.. en sekund till då haha
Jag hade rotat om hela huvudet för att få ett bra resultat. Kanske med lite längre. Eventuellt lite vågigt hår. Det här är ju ingen liten bäbis så det hade säkert blivit fint.
Om ni inte vill rota själv så ställer jag mer än gärna upp för en billig peng…
Älskar att rota :P