Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 696 ggr
Crucio
0

Reborns i tv-serien Perception!

Kollar på en serie som heter Perception, en crimeserie med psykologi som centralt tema. I detta avsnitt, säsong 3 avsnitt 6, ringer en kvinna FBI för att hennes bebis blivit kidnappad. När man fick se bilder på bebisen i hennes mobil tyckte jag den liknade en reborn lite grann, den var dock extremt realistisk så jag var inte säker. Visar sig att det är en reborn hon haft, och att hon lider av en 'delusional disorder' som gör att hon inte inser att det bara är en docka.

Dockan hade blivit 'kidnappad' av personen som var menad att köpa den från början, och som beställt den som en avbild av sin bebis som dött. Rebornaren hade dock sålt den till den här andra kvinnan då hon som beställt den inte kunde betala i tid. Kvinnan som beställt den från början och som sedan stal den är dock helt frisk och vet att det är en docka osv., så tack och lov får man inte en helt snedvriden bild av folk som har reborns.

Bara sett början av avsnittet hittills men tyckte det var himla kul att bebisen visade sig vara en reborn.

Sajtvärd på Skrivlust

Rebornlady
0

Vilken kanal?

Mittenskittens464
0

Galen dockmakare och två galna kvinnor.. Vet inte om jag tyckte att det gav en särskilt trevlig syn på reborns och rebornägare..

Crucio
0

#1: jag kollar online, vet inte om den går på svensk tv. säg till om du vill ha en länk till avsnittet.

#2: kvinnan som beställt dockan från början var knappast galen. att hon slog sönder rutan och tog dockan var förvisso lite extremt, men samtidigt är det ju sant att färgen osv. kan skadas av direkt solljus och hög värme. och när dockan var en sådan avbild av hennes barn så förstår jag att hon ville ha tillbaka den så gärna, så ser inte på vilket sätt hon skulle vara onormal.

btw dockan på din profilbild var väldigt gullig. vad är det för kit?

Sajtvärd på Skrivlust

Mittenskittens464
0

#3 Det är min lille Lucas, han är en Shao av Adrie Stoete :)