Reborns iFokus

Reborns

Etikettoff-topic
Läst 708 ggr
Tanjis
2

Något skeptisk

Varför skaffar man en rebor som vuxen. Jag tycker att dom är lite läskiga för att dom ser så sjuuuuuukt verkliga ut, men då det är en docka så är dom ju så livlösa……. för mig känns det som en död bäbis… jag är uppriktigt nyfiken och inte alls kritisk även om jag har en egen åsikt, jag respekterar era åsikter om ni respekterar min och inte hoppar på mig nu :)

HugoochVillesmatte
4

Ja det är ju som en hobby,och för mig är det något som är roligt att pyssla med, jag vet att det är många som känner likadant som du, men ja de är som du säger alla har ju rätt till en åsikt. jag har mina reborns för att jag kommer inte kunna skaffa barn i framtiden och dessa dockarna ger väl lite lugn och ro i själen på mig, men det är bara vad jag tycker :-)

Fight another day and die tomorrow 

[erika50]
2

Vuxen med reborn, har ett handikapp kan ej få egna barn, som 

andra redan sagt ro i själen, rolig hobby med allt annat som följer med mina reborns, som sagt tycker man illa vara ska man byta sida,

vet att många tycker de är läskiga men varför ändå fortsätta titta här?

Jag har många andra intressen, det är en ganska dyr hobby, kan tyvärr inte samla så många som jag kanske skulle önska, då de är dyra särskilt de i mycket bra skick, från konstnärerna/artisterna som rebornar dem, man måste spara länge i alla fall jag, sen finns de som har samlat på sig många många, men det är få förunnat tror jag.

jag mår bra att pyssla om /fota mm mina reborns, kanske du fått ett svar på det du ville veta?🙂

Fia81
5

Hej, Jag är 32 år, har villa, volvo, vove… underbar man och 2 egna barn och jobbar med akut vård på ett sjukhus, men älskar denna hobby ändå :) Det är otroliga små konstverk, Jag är stolt över min lilla samling :) reborns kan vara ett bra substitut om man inte kan få egna barn eller förlorat ett. Men för många är det även värdefulla dockor att bara samla på och ha som prydnad. Detta är en bred hobby som gör många olika människor glada :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Swadika
3

JAg har mina för att jag tycker de är fina, precis som folk som samlar på porslinsdockor, jag tycker även om att fotografera och dockorna är perfekta modeller. En stor del utav hobbyn (för mig) är alla andra människor som samlar på dem som de flesta är helt underbara att prata med, har fått många vänner genom denna hobbyn.

Jag ser inte mina dockor som mina barn eller substitut för barn, lika lite som jag ser mina kamera som mitt barn. Båda är mina hobbys :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns