Reborns iFokus

Reborns

Etikett: våra-reborns
Läst 2481 ggr
[Nessie1990]
3

En liten tjej hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bestämde mig för att beställa kitet Henry av Sheila Michael som tjej för en vecka sedan tror jag och idag kom hon hem! 😃 Jag är så himla nöjd och glad! Ska måla henne själv och hon ska definitivt få stanna i min samling, till skillnad från mina andra dockor jag målat som fått nya mammor. :) Tycker det är spännande att hon har hel kropp - älskar klädmöjligheterna! Hon är också så himla mjuk och go. Enda nackdelen är att jag nu får ge mig ut på shoppingjakt, hon var större än jag väntade mig så ingen av mina andra bebisplagg passar henne. Men det gör inget, det är bara kul. ^^ Lägger in en bild på henne omålad, älskar hennes händer och fötter där fingrar och tår är helt separerade! ❤️

[Nessie1990]
2

En bild på de små fötterna ❤️ Tog bara snabba bilder med min Iphone i dåligt ljus så det är inte bästa kvalitén, men söt är hon! :)

rebornmom
0

jättegullig!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Silvana B
1

Det här är ett underbart kit att reborna. Ett tips till dig. Om du bakar i ugn så stoppa in en diskhanduk i kroppen  så behåller den formen bättre. Skulle också råda dig att stoppa huvudet med plastgranulat när du rotar, mycket enklare då. Sätt en propp i halsen och fyll hela huvudet.

Oj förlåt, men du visste kanske det här?

Lena 650 har ju både denna och Dakota.

[Hallons]
1

Nämner vilken liten pärla

Fia81
1

Vilken liten skönhet :) ska bli roligt att se henne rebornad :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Swadika
1

Oh gud så underbar <3 Spännande att få se henne klar sen :D

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Nessie1990]
0

Tack allihop! :) Jag har börjat måla på henne ikväll, kommer lägga in lite bilder allt eftersom :) Och tack för tipsen Silvana! Jag kände inte till det sedan tidigare, så det är bra att veta. :)

Aloe.Vera
0

å va roligt,kommer säkert bli en jättefin reborn.✨

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Soft-Tina
0

Jätte söt.

[Nessie1990]
0

Vill bjuda på lite Work in progress bilder. har inte gjort så jättemånga lager ännu, utan bara några få så därför ser det inte så mycket ut för världen just nu, men det går långsamt framåt. :) Min kamera på mobilen är inte den bästa på att fånga detaljer plus att ljuset i min lägenhet är väldigt dåligt, men ändå :) Det är alltid kul med lite work in progress! ❤️

Här är hennes kropp. Som sagt detaljerna syns inte jättemycket pga ljuset och kameran!

[Nessie1990]
0

Det lila ska tonas ner med lite hudfärg men ville ändå visa :) har målat läpparna lite, men blev inte så nöjd så ska förmodligen kanske göra om dem, alternativt måla lite mer på dem.

[Nessie1990]
0

Här syns lite vener. Som sagt det lila ska tonas ner.

[Nessie1990]
0

Armarna och benen har jag inte kommit lika långt på, de har precis fått hudfärg efter att jag målat venerna :)

[Hallons]
1

Ett ord: WOW

emeliie-96
0

Ser superfint ut! :D

[Nessie1990]
0

Tack! :) ❤️

Fia81
0

Kommer bli så fint 🙂

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

rebornmom
0

ser ut att bli en jättefin tjej! ❤️

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Aloe.Vera
0

oj,måste vara svårt det där?

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Silvana B
0

Det ser ut att bli fint. Har du haft inne i ugnen blir det nog svårt att tona ner det Lila. Du kanske ska ha hår och då syns det inte ju.

[Nessie1990]
1

Tack så mycket allihop! :) Nja, så svårt vet jag inte om jag tycker att det är, jag har mest duttat runt med en svamp… =) Och lekt med lite olika sätt för att få huden att se ut så. :) Har läst på ganska mycket på nätet samt övat på två andra dockor jag målat. Har haft väldiga problem med att få det att se så verkligt ut som möjligt på de andra två jag gjort, men nu känner jag mig stolt över mig själv för jag tycker hittills att denna docka jag arbetar på nu är det bästa jag gjort. Men förbättringar kan man alltid göra och jag ser fram emot att fortsätta att utvecklas. :) 

Det lila har tonats ner precis så mycket som jag ville så jag är nöjd. :) och visst ska hon ha lite hår. Det blir nog ganska tunt hår men ska försöka med att göra en virvel i håret vilket ska bli lite spännande. :) ❤️

Soft-Tina
0

Vad duktig du är.

[viktor26]
0

Ser jättefint ut, det brukar gå att tona ner färgerna med ett nytt lager av hudfärg, träning ger färdighet, heter det ju, jag har oxå jobbat i ett år med att träna på dockor mm, + läst det mesta på you tube, googlat mm, det är oerhört spännande att se resultat och leta nya kit, som inte är för dyra, det är inte alltid man vill sälja det man målat.

Spännande att använda både svampar och penslar att måla med

+ blanda färger, ibland blir det ju fel, bara att börja om, lycka till med att få han klar!

[Nessie1990]
0

Tack så mycket :) 

Viktor26, ja visst är det spännande med rebornande. :) Detta är min tredje docka och det är så roligt att se hur man utvecklas tycker jag. :) ❤️

Anna-Helga
1

Följer! :)

[Nessie1990]
1

En bild till :) 

Jag har bestämt mig för att sälja denna dam när hon är klar. :)

[Nessie1990]
0

oj bilden blev upp och ner :S förlåt! den är rättvänd i datorn, förstår inte vad det är som gör att den vänder sig

Anna-Helga
0

Åh jag som bestämt att jag ska köpa en docka! :)

[Hallons]
0

Vad kommer hon väga. Hur stor är hon

[Nessie1990]
1

Hon är 63 cm lång ungefär. Vikten vet jag inte än, det beror på hur tung den nya mamman vill att hon ska vara :) Men vågar inte fylla henne för mycket eftersom hon är helkropp. :)

[Hallons]
0

#30 okej. Då behöver hon inte vara så tung

[Nessie1990]
0

Denna lilla tjej är såld :)  Men jag kan göra fler av detta kit om det är någon som är intresserad. Pma mig i såna fall! :)

[Hallons]
0

Längtar tills min lilla flicka är hemma!