Reborns iFokus

Reborns

Etikettköp-och-sälj
Läst 1094 ggr
OgnunoSoffre
0

Värderingar,försäljningar?

Hej. Vet absolut noll om samlande av dockor. Ska försöka hjälpa en bekant att sälja en samling dockor efter hans bortgångna fru. Det handlar om reborns och bradforddockor. Kan man få de värderade/sålda på denna sajt? Eller vart kan man vända sig? Mvh /Nicklas

rebornmom
0

Jag tror vi tillsammans kunde hjälpa dig värdera dockorna, och kanske till och med hittar du en köpare här? Hör gärna av dig till hhanastasia@hotmail.com :)

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

[Hallons]
0

Fråga någon kunnig på sajten ang pris. Jag skulle säga mellan 1000-3000kr är ett bra pris. Börja på ett lagom högt pris och sänk om du/din vän inte hittar några köpare. :)

[viktor26]
0

Hej,

Ta reda på om de har certifikat och är numrerade, signerade

av konstnären, brukar vara på tygkroppen, de har ett högre värde.

Reborn dockorna brukar ha certifikat med sig av duktiga konstnärer som rebornat dem och av artisten som gjort Kittet.

kan tänka mig att Bradford dockorna är något billigare en reborn dockorna om de inte är från tidigare år.

Ebay har en sida för reborndockor i hela världen, där ser ni hur priserna ligger på nya dockor från ganska så kända konstnärer.

Sälj inte för billigt om dockorna håller bra kvalitet, det kanske är åtråvärda reborn dockor som bara finns i några upplagor ,de första

som kom för ca 10 år sedan var inte så många av samma kit. Då kan det vara ide att sälja på Ebay.

hoppas du blev lite klokare. Mvh Elicabeth

cornelianova
0

Hjälper väldigt gärna till! Maila på cornelelia@icloud.com Ett utav mina drömyrke är att bli dock-värderare!

OgnunoSoffre
0

Länkar till ett gäng foton på de mkt fina dockorna (dock inga reborns) http://www.ladda-upp.se/galleri/nicklasw/dockor

idolsforever16
0

Jag skulle kunna köpa från dig men vad tar du för en docka? :)

Nicole Wagroda

OgnunoSoffre
0

Vilken/vilka är intressanta? Lägg gärna ett bud som jag får ta ställning till. (OM det finns fler intressenter öppnar jag för budgivning) Mvh /Nicklas

OgnunoSoffre
0

Ett tillägg: De två stora dockorna är 80cm långa, den lilla (i knät) är ca 40cm och fotbollskillen är ca 55cm.

cornelianova
0

(y)