Reborns iFokus

Reborns

Etikettoff-topic
Läst 861 ggr
MalinMalvina
1

Av ren nyfikenhet..

..Så måste jag fråga. 

Vad ÄR reborns?

VARFÖR vill man ha dom?

Vad ANVÄNDER man dom till? 

:):):)

Swadika
0

reborns är dockor, som är ett samlarföremål. Alltså som jag sa i den andra tråden som folk samlar på frimärken. Men dessa är lite mer som konstverk då de är handmålade och det ligger mycket tid och jobb bakom varje enskild docka :)

Nu kan jag bara svara på fråga 2 och 3 för min egen del. Jag tycker de är vackra och speciella, jag har alltid haft ett intresse utav dockor som samlarobjekt. Jag samlar alltså på mina, tar kort på dem och gör ibland filmer där jag försöker få dockorna att se så levande ut som möjligt (genom att det ser ut som om jag matar dem, byter blöja eller klär på dem andra kläder)Men det är mer som ett skådespel eller rollspel än verklighet.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

MalinMalvina
0

Jo men jag vill ha mer personliga svar och åsikter :) Vad personerna som har dessa gör med dom, inte vad man KAN ha dom till :)

cornelianova
0

Jag har 4 reborns och två halvklara.

Min största är min nyaste och jag pysslar om henne och byter kläder o.s.v.. ibland rollspelar jag att dem är levande barn, men inte så ofta… Just nu posar dem mest som fotomodeller och klädmodeller till baby/barn kläder jag syr :)

Jag använder mina reborns till allt möjligt som sagt.

Ibland rollspel

Fototagningar

Klädmått

Realism-övning inför målningar

Skrämma folk

Använda inte:

Jag tycker man ska vara försiktig med att hålla dem när man är ute på stan. Folk kan tro att det är riktiga och bli jätterädda eller arga.

Akta väldigt noga från vatten, då dem möglar.

Solen bleker och smälter vinylen.

Annars kan man göra i princip allt