Silikon-reborn
Jag har en vanlig reborn-docka och har under några år letat efter en till. Den senaste tiden har jag fått upp ögonen för silikon- reborn istället för vinyl. De både ser och verkar kännas fantastiska. Jag tycker dock att det verkar omöjligt att hitta några vettiga. Någon som har koll på var de finns att hitta? Kanske vad man ska räkna med för pris? Har några krav som inte är kompromissbara: 1. Sovande 2. Hel silikonkropp 3. Se verklighetstrogen ut 4. Neutral ansiktsmin (inte gråtande/skrattande) Ytterligare några önskemål, som jag eventuellt kan tänka mig att kompromissa om, men som jag så klart helst ser uppfylls: 1. Inte ha öppen mun, men man kan öppna upp munnen lite vilket gör att den kan använda riktig napp/nappflaska 2. 50 cm lång (+/-2 cm) 3. Flicka Om den redan är färdig gäller även 1. Ljus hy 2. Mörkt hår (färg som de flesta nyfödda har) 3. Rotat hår (eller något likvärdigt) 4. Inga skavanker Är det någon här som vet (/har idéer) om vilket kit jag letar efter och var jag kan hitta det?
Det finns en del på E-bay men räkna med att betala från ca 15 000 och uppåt.
Dem finns på e-bay som Silvana sa.. Sen om du googlar "full body silicone baby doll" så får du upp en massa olika artister som brukar kunna göra custom… Kolla dollhse (tror jag det stavas) också! Där finns massa olika full bodies som varierar i uttryck och längd.. Även där så kan man få custom på vissa… Fast det lägsta priset jag sett är $1200 eller 8400kr