Reborn gravid!!
Grattis till en fin liten tjej! :) Hon har ingen magplatta, hon har helkropp! Vilket betyder att hela hon är gjord i silikon/vinyl! :) Så ingen tygkropp. :)
#2 är detta sant? Nu svimmar jag snart.. Helkropp! Har jag bara drömt om. Kan du skicka en bild på hela henne. Har aldrig sett en reborn i helkropp mer än en gång.
Självklart! :)
#4 tack
Om du tittar på Lena 650 så har hon 2 rumpnissar fotade. Det är Henry och Dakota soft LDC vinyl.
Då ser du hur dom ser ut.
Dessa båda är 58 cm långa enligt Puppen Traumland.
Hur är det att hålla en med helkropp?
#8 undrar jag med ;) #7 tack
Jag har mätt henne och då var hon 63 cm, men jaja det spelar ju ingen roll! :)
De är lika goa att hålla i som med tygkropp. jag märker ingen skillnad men de beror nog på hur hårt de är stoppade. Silvana gör dem precis lagom o man kan böja armar o ben.
#14 okej. Hur mycket är en bra vikt för en helkroppsdocka på 63cm?
Jag tycker att du ska nog hålla dig till omkring 2.6 kilo.
Eftersom det är en LDC vinyl och mycket mjuk material så försvinner ju effekten av att det ska vara lika mjukt som silikon om man stoppar för mycket. Man får använda glas, pollypellets och fiberfyllning.
Man stoppar de här dockorna lite annorlunda mot de som är i vanlig vinyl.
Hoppas du blev hjälpt av det här. Lycka till
Tack för svaret till @Hallons, #16 Har tänkt på det här med stoppning en del och inte tänkt att stoppa för mycket just för att det ska vara sådär mjukt och sedan har jag inte vågat stoppa för mycket heller. Ska snart beställa ny fiberfyllning, glaspärlor och hår till den lilla damen. Har också läst på lite om hur jag kan stoppa henne på bästa sätt. :) Det kommer nog gå bra.
Ja det fixar du helt säkert.
#17 klart det kommer gå bra! Du som är så duktig