Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1502 ggr
FemFem
0

En fråga :)

Hej! Jag har själv aldrig hållit i en reborn, inte ens sett en IRL, så jag har liksom ingen aning. Men jag har hört att de känns precis som en riktig bebis, så blir det inte lite otäckt? Eftersom de ser så verkliga ut också, menar jag. Blir det inte lite som att hålla en… död bebis? Eller man kanske inte alls får den feelingen eftersom man ju vet att det är en docka?

tess03_
0

Du svarade i princip på dina egna frågor :p Det är en docka man pysslar om ibland och tar fina bilder på, men jag som hade min första reborn som en bebis… jag visste och kände att det var en docka, så jag tänkte liksom inte att det var min bebis, men jag höll i honom och gick ut i vagn med honom m.m och eftersom man vet det är en docka blir det inte som att ha och göra med en död bebis. Jag använde honom som terapi typ eller en sorts tröst efter en abort. Nu har jag bara dem som man har porslinsdockor… nåt fint att titta på och nåt gulligt att klä på och borsta om man har tråkigt eller vill ta bilder på dem :) Och ja beroende på vilken ålder dem görs i så får dem exakt den vikten en riktigt bebis eller ett barn har i den åldern.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

FemFem
0

#1 Jag tänkte bara eftersom de ju tydligen ska vara och kännas så realistiska, att det kanske blir otäckt. x) Man har ju sett på TV hur de ser ut så jag skulle nog tycka att det var lite läskigt. Men som sagt, har ju aldrig provat så man vet ju inte. 🤔

tess03_
0

När jag såg dokumentären om reborns på tv, så tänkte jag att det var konstigt, men när jag själv blev sugen på att skaffa en reborn så lärde jag mig snabbt att det är inte alls otäckt, för man vet ju att det är en docka liksom.

Silvana B
3

Eftersom jag målar bebisar själv tycker jag så klart att det är fantastiskt att på ett sätt bringa ett naket kit till (liv).

Att få dockan att se så verklig ut som det går är otroligt kul.

Inte mer konstigt än att måla ett potträtt egentligen tycker jag.

Jag kan däremot förstå att en del tycker det är läskigt när de ser en kropp helt livlös som liknar ett barn, men flesta tycker ändå att det är fantastiskt fint när de får känna och ta i dockbarnet.

FemFem du borde kanske ta chansen att få kontakt med någon som har reborns? sen kanske du också är en samlare.

En underbar hobby.

Shelsy
0

Vart kan man hitta den dokumentären? Hade vart lite intressant att titta!

tess03_
0

Marianne har länken på sin hemsida till dokumentären som hon var med i… Marianne som gör reborns då alltså, sen har det väl visats en annan om ENBART reborns, men den finns nog inte uppe längre och finns den så vet jag inte vad den hette.

Swadika
1

Den går också att hitta på kanal5play, outsiders.

Finns även en dokumentär som heter Älskade låtsas bäbis, den heter så på svenska men kan inte hitta vad den heter på engelska. Något med fake baby i alla fall. Den är ifrån england om jag inte har för mig fel :)

Finns också någon där de hade några rebornsamlare och artister i en talshow, den ska finnas att se på youtube också. Den har jag dock ingen aning om vad den heter, någon kanske vet :P

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Hittade dokumentärerna och gjorde en egen tråd om det: http://reborns.ifokus.se/discussions/530797708e0e74769e000679-reborn-dokumentarer

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

cornelianova
1

min mamma tycker att det är som att hålla i et dött barn om dem är dåligt målade. reborns ska ju se verkliga ut.. Alltså levande..