Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1042 ggr
[Nessie1990]
1

Cuddles kit

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara uppdatera lite om mitt Cuddles kit som jag köpte i december. Mitt material tog slut så jag har inte arbetat på länge på henne, men snart kommer jag ha tillfälle att köpa in mer. Funderar på att införskaffa en kropp och fyllning till henne snart så hon slipper vara ett huvud. ;) Sedan behöver hon mer hår. Jag har rotat hennes hår med Susan Nagel mohair och det är det bästa mohairet jag har använt. Så mjukt, lent och inte alls svårt att arbeta med tycker jag. Tyvärr är det ganska dyrt hår, men det har varit värt varenda krona för mig.

Här får ni se lite bilder. Det är andra dockan jag målar så misstag kan förekomma här och där. Anledningen till att hennes ena öga ser "dimmigt" ut är för att jag råkade få in lim i ögat på henne. Jag ska självklart byta det. Ska också rota hennes ögonfransar. 

Bilder tagna med min Canon eos 60d.

[Nessie1990]
1

😊

[Nessie1990]
1

😊

Silvana B
0

Hon blir säkert fin, men jag skulle bara som ett råd om jag får??? Kanske du skulle tona ner läpparna lite på henne? (Bara vad jag skulle gjort, men vi ser ju olika på våra reborns.)

[Nessie1990]
0

Tack för observationen. Jag är ju ny på det här och tar tacksamt emot alla tips jag kan få från mer erfarna rebornartister. Jag vet inte riktigt hur jag kan tona ner läpparna på henne, ska jag ta bort färgen helt och börja om? Och kan håret vara i ugnen om jag målar mer på henne?

Silvana B
0

Ja, jag brukar ha huvudet inne en sista gång i ugnen när jag rotat för att dra ihop hålen som blir av nålen. Inget har hänt med mina dockor i alla fall.Det blir ju svårt att börja om med bara läpparna, men jag tror jag skulle försöka tona ner med lite flesh 8 alltså hudtonen. Använd en spong så du får lite struktur på läpparna. Tycker du inte det blir bra så ta bort med thinner. Mangenta 8 är en ljus rosa lila färg som kanske också skulle bli fin att måla tunt på läpparna. Prova dej fram med olika nyanser tills du fått dämpat ner lite. Det är ju inga problem så länge du inte haft i ugnen. Lycka till

[Nessie1990]
0

Tack jag ska pröva :)

Aloe.Vera
0

gud vad häftigt.. o av ni kan här inne.. så roligt att följa hihih 😍

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

[Nessie1990]
0

Tack vad kul att du tycker det 😊 Kommer lägga upp mer bilder på henne och på hennes armar och ben också när jag målat dem lite mer :)