Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 462 ggr
[Nessie1990]
0

Fullkroppsbebis

Har på senaste tiden funderat på att köpa en fullkroppsbebis och reborna själv. Har tittat på lite olika vinyl/silikonmixer och fastnat för Henry av Sheila Michael, med tjejkropp. Dock har jag lite funderingar, finns det någonting jag bör tänka på innan jag köper? Är det "svårare" att måla på silikon/vinylmix än vanlig vinyl? Jag läste också på sidan jag tänkte köpa kitet ifrån att man helst inte ska väga bebisen med glaspärlor eller något annat tyngre då det kan förstöra. Vad kan jag väga med då? Jag funderar på ifall man kan stoppa in en tygkropp inuti silikon/vinylkroppen, kan man då vikta bebisen med glaspärlor, precis som vanligt? Behöver jag i så fall såna där connectors som man kan köpa till om jag lägger in en tygkropp? 

Ni som målat och satt ihop fullkroppsbebisar tidigare, hur har ni gjort? 

Ja, som ni ser är frågorna många som surrar runt i huvudet. Hoppas någon här kan hjälpa mig :)

Silvana B
1

Om du kollar på Puppentraumlands sida, så står det att man kan fylla med glas och plast om man har en tygpåse man häller fyllningen i. Jag använde polyfill i huvud och kropp. En liten del glas i armar och ben och fyllde sedan med fiber. Fiber stoppning använde jag också i kroppen och i huvudet. Man ska inte fylla hårt för då mister vinylen sina egenskaper.

Du kan inte använda tygkropp ini pga. alla hopsättnings detaljer i kroppen.

Du får dessa med när du köper kitet.

Svårast är att rota. Huvudet är otroligt mjukt, så man får fylla med ris eller pollyfill för att få motstånd till nålen.

Lcd silikon är fantastiskt, men ganska mycket svårare att arbeta med.

Lycka till

[Nessie1990]
0

Tack Silvana för ditt svar! :) Jag ska fundera mer på det här kitet.