Intresse
Hej! Jag hoppas och tror att mitt reborn-intresse ska hålla i sig framåt i livet. Jag har liksom inte lust att köpa saker för tusentalskronor som sedan aldrig får omsorg. Jag har min lilla Molly nu, och snart Collin. Men jag är orolig att intresset försvinner innom typ ett år. Jag har tre andra kompisar som håller på med reborns, och dom stöttar… Men jag har också vissa som säger att det aldrig kommer vara en långtids hobby. Hmm… Hur ska jag göra för att hobbyn ska hålla i sig? Har ni några tips, hur gör ni? :)
Jag har on-off perioder… Har haft min första i lite mer än 2 år nu, och jag kommer aldrig sluta med detta..
Har hållt på i över 2 år, och varit intresserad av dockor så länge jag kan minnas, jag tror aldrig jag kommer att tröttna :)
~ Hannah-Anastasia ~
Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus
Jag har haft reborns nu rätt länge. Tror det är tredje året jag håller på nu. Jag har haft perioder där jag helt och hållet inte håller på med mina reborns, ibland är det dagar, veckor ibland har det pågått i flera månader. Men jag kommer alltid tillbaka. "Fördelen" är att om man tröttnar på sina reborns finns det oftast en marknad att kunna få de sålda, det har jag alltid känt är en liten tröst ifall om jag om några år skulle tröttna. Men nu tror jag inte att jag gör det, utan jag tror att reborns alltid kommer vara en liten del utav mitt liv men variera i hur stor del :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Hmm… Bra ord. Går in i hjärtat på något vis. De flesta som jag möter idag tycker att det är onödigt att lägga tusenlappar på reborns. Jag är extremt glad över att mamma och pappa stöttar mig, mycket :) sen är det en fördel att ens kompisar också håller på med reborns. Jag tror och hoppas att denna hobby kommer följa mitt liv ut
Hej,
Jag har samlat och sålt och nu det sista året har jag som jag tycker de bästa kvar. Mitt intresse började 2007, min första docka köpte jag 2008. ( jag har oxå stöd av mina föräldrar)
Idag har jag tre stycken. Ibland kan det gå flera dagar mellan pysslandet kort tagning mm, men jag kommer alltid att ha mitt intresse kvar, jag tror det är så med all hobbys ibland mera så får de stå tillbaka för annat med hobbyn består!❤️
Precis som andra beskrivit kan man ju sälja av sina dockor och förhoppningsvis få lite av de pengarna tillbaka som man lagt ut på dem.
Lycka till hur du nu en kommer att göra,inget fel att glömma dem ibland!👍
Jag tror precis som övriga skrivit i tråden, att det kan gå i vågor och det gör inte så mycket. En reborn kan ju vara "bortglömd" betydligt längre tid än t ex ett levande djur. Även om jag tror min reborn kommer få lika mycket uppmärksamhet av mig som mina djur, kommer hon ju alltid få dra det kortaste strået om jag har tidsbrist osv. just därför att hon inte är beroende av mig. Och därtill tror jag det är svårt att tröttna, det är svårt att tröttna på kravlöst uppgifter såvida man har dem med mera krav också.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning