Reborns iFokus

Reborns

Etikettövriga-dockor
Läst 1207 ggr
Seglarina
0

Allmänt dockintresse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Förlåt att jag kommer här och skriver om min docka som inte är en rebord,men jag behöver lite hjälp. Någon här kanske har ett allmänt dockintresse och kan hjälpa mig.

Jag vet inte vad jag ska göra med min gamla babydocka från tidigt 60-tal. Det är en sk Skrollan, med tygkropp. Hon har legat nerpackad i många år och jag behöver göra mig av med saker/sälja, dels för att jag behöver pengar och dels för att jag vill ha mindre saker.

I dockans fall handlar det iofs inte först och främt om pengar utan att jag inte kan ha henne kvar, men har svårt att slänga eller lämna till loppmarknad. Kroppen är trasig och smutsig, kanske hon kan få en ny kropp, men hon har ett öga som inte blundar och fått något vitt i hårbotten så det är lite olika saker som fattas henne.

Ni som är inne på dockor, har någon någon aning om det finns någon marknad för en sån här docka. Vill någon lägga ner arbete på att restaurera henne tror ni eller kommer hon hamna på återvinningen. Hon betyder fortfarande en hel del för mig eftersom jag inte bara kan slänga. Hon följde mig trots allt genom min barndom och har tröstat mig många gånger.

Någon som vet eller har förslag?

Så här ser hon ut.

Swadika
0

Det finns en grupp på facebook som heter "Köp och sälj barbie och andra dockor" kanske finns det någon som kan berätta något för dig där :) Annars hoppas jag någon annan kan svara på dina frågor :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Seglarina
0

Tack Swadika bra tips!