Reborns iFokus

Reborns

Etikett: reborns
Läst 569 ggr
cornelianova
0

Tips till alla som skulpterar egna bebisar!

Hittade denna på Donna Lee's reborn sida när jag kollade på urgulliga Elsie Mae!!

Massvis av tips som jag i framtiden ska använda mig väldigt mycket av!!

http://www.donnaleeoriginals.com/proportions.html

emeliie-96
0

Åh vilka bra tips! Är verkligen jätte sugen på att skulptera en bebis men vet inte om jag har vad som krävs riktigt.. Det kanske får räcka med att måla dom för min del :)

Har du skulpterat någon? :)

cornelianova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har skulpterat fyra bebisar… elr… fem och en halv..

Den första (som heter Lillieth och som är den "halva") är gjord av en docklera som har basen papper… den skulle vara lika stor som en nyfödd men måtten är heeeel fel..

Den andra (Som heter Tindra) är ca 20 cm lång, full kropp och målad (första gången jag målade, inte särskilt fint) Hon är gjord i fimo lera (som är SVINDYR!!!)

Den tredje (Som heter Hope) är 56 cm lång och hon har 3/4 armar och ben… Hon är också gjord i fimo lera (Har lagt nära 1000 kr på bara leran)

Den fjärde (Som heter Gemma)g jorde jag i en MYCKET billigare keramik lera som jag fick på min skola…

Hon är 66 cm lång (ungefär) och jag har nyss rebornat henne på gimp på datorn (tänkte lägga upp bilder)

Även här är måtten lite hej o hå..

Och sen den sista är en liten liten pojke som är 5 cm stor…

Han heter Miki och är handmålad av mig (inte heller perfekt)

Och i julklapp fick jag 20 kg lera som det ska bli en 86 cm toddler och två små preemies..

Här är en bild på Gemma som jag nyss rebornade

emeliie-96
0

Va fin hon va! Kan du inte lägga upp bilder på dom andra också, skulle vara kul att se! :)

cornelianova
0

Finns i ett nytt inlägg :P

emeliie-96
0

Haha, såg det precis efter jag skickade kommentaren xD

cornelianova
0

:D jaa hehe