Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 1336 ggr
DOCKTJEJ98
2

Min älskade lilla grace!

Hej. Nu efter mycket om och men så ska jag få hem min första Reborn docka. Som heter Grace. Men jag undrar lite, jag vet att man helst inte ska leka med dem men jag brukar alltid låtsas att mina dockor är som mina barn. Jag har sett klipp på youtube där vissa badar sina reborns och undrar om det går eller om det är farligt för vinylen grace har en magplatta. hur gör jag bäst för att ta hand om lilla älsklingen. Med vänlig hälsning Rebecca

[Nessie1990]
0

Hej Rebecca! 

Roligt att du ska få hem din första reborn! Grattis till henne :) Det går inte att bada reborns, de kan mögla då. Folk på youtube brukar ofta låtsas att de badar dem genom att blöta ner deras hår med lite vatten eller dylikt. Man kan också torka av vinylen med en lite lätt fuktad trasa, det kan också vara bra för att hålla damm borta från din bebis. Just när det gäller att hålla damm borta kan jag tipsa om att köpa en makeupborste som du använder för att borsta bort damm från dockan. :) 

Några saker du kan tänka på  är att du inte ska displaya/förvara henne i direkt solljus, använd inga kemikalier på henne och om hon har hår kan du använda lite balsamspray/balsam mixat med vatten som du förvarar i en liten sprayflaska som du kan använda till att spraya hennes hår innan du kammar det. Kamma håret med en mjuk babyborste/baby-kam. Hon kommer antagligen att komma med lite care instructions, spara dem så att du kan ta hand om henne på bästa sätt :) 

Även om man ska vara försiktig med sina reborns behöver du inte dra dig för att rollspela eller leka med din docka, behandla henne som du skulle behandla en äkta baby så kommer det gå bra =) Jag gör saker med min reborn nästan jämt, tar bilder på henne eller filmar. Men som sagt bada INTE dockan på riktigt :) 

Hoppas du kommer att ha kul med din nya docka, reborns är en fantastiskt rolig hobby, för mig var den så rolig att jag började göra reborns själv ^^ Lycka till!❤️

[viktor26]
0

Grattis till din första reborn, är man bara väldigt försiktig så som Nessie skrev kan man göra många roliga saker, lycka till med henne,

hoppas du lägger ut lite bilder när hon kommer, alltid roligt att se nya dockor här!🙂