Reborns iFokus

Reborns

Etikettvåra-reborns
Läst 4378 ggr
[viktor26]
1

Min guldklimp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han är bara såå fin, den bästa som hänt mig!❤️

[viktor26]
0

På väg ut..Leo

[viktor26]
0

bara en bild till….🙂

emeliie-96
0

Han är verkligen underbart söt! Han ser så mysig ut! 😍

Silvana B
0

Jättesöt bebis i fina åkpåsar.

Lena650
0

Han ser jättefin ut. Själv är jag jätteglad för Daniel. Hoppas vi kan träffas snart.

[sussi58]
0

Söta små :)

Silvana B
0

Jag gillar också Daniel som är ett silikon vinyl kit. Silicon vinyl påminner mycket om silikon eftersom det är så mjukt. Fördelen är att man slipper pudra och plocka damm stup i kvarten. Jag köpte en Siliconbebis bara för att se hur dom var. Jätte fina och mysiga att hålla i, men jag blev besviken på hur man måste sköta dom.

Detta är min personliga åsikt och erfarenhet. Absolut att det finns massor av människor som tycker att jag har fel här.

[viktor26]
0

Jag har dålig erfarenhet av full silicon vinyl sen våran Viktoria, inte alls i jämförelse med min silicon Leo, sedan kanske vinylen blitt bättre idag.

Jag behöver inte pudra  jämt och ständigt och ännu har inget damm fastnat på Leo, jag tycker det är roligt att sköta han som man gör med riktiga babysar, det är vad jag längtat efter, att kunna bada han ,kunna pröva att mata mm, kan ej skaffa egna barn på grund av mitt handikapp, han är jättemysig att hålla i och klä av och på, han formar sig som en baby, inte som reborn dockorna, men smaken är olika och det är väl bra, jag har hittat rätt, det här är vad jag längtade efter hela tiden, jag är glad åt att andra haft bättre tur med hela vinyl kit och Lena med sin Daniel mfl, jag är så glad att jag kunde få köpa Leo i Sverige

då slapp jag alla tullavgifter mm, för mig blir det nog inga fler dockor i framtiden jag har mina tre! Lovisa,Milla och lilla Leo❤️

Lena650
1

Ja jag kommer ihåg din Viktoria hur stel hon var. Roligt att du hittat rätt bebis nu de är du verkligen värd. Jag vågar inte bada Daniel för de kan rinna vatten in i honom. Men annars är han så mysig att hålla i. Ännu har jag inte släppt tankarna på Dakota, men vi får se nästa år. Tror också de finns olika silicon så kanske man slipper pudra en del. Jag kände på Silvanas o händerna var lite klibbiga så jag förstår att hon blev besviken. Så njut du av din gosse han ser så go ut.

Fia81
0

Å så mysigt han har det Leo jag är så glad att han fått det så bra :) Det finns bättre och sämre silikon dockor tyvärr… Det jag tycker om med hel kropps silikon dockor är inte bara att dom är mjuka att ta på utan hela bebisen rör sig mycket naturligt vid lyft och formar sig i famnen :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fia81
0

Det bästa är att köpa en silikondocka av en känd och etablerad artist :) ett bra silikon och en bra målning ger ett bra resultat utan "klibb" och behov att ständigt puddrande. Men man får räkna med från 20 000 kr för en ny full silikon bebis i bra kvalitet.

Fia81
0

Jag väntar just nu på lilla Elsie Mae en full silikon baby av Donna Lee. Skulpterad och målad av Donna Lee men gjuten av Michelle Fagan :) Ska bli spännande :) Michelle Fagan är mycket duktig på silikon dockor men även Angela Lewis är en bra artist med mycket erfarenhet :)

Silvana B
0

Min är från Michelle Fagan och den är klibbig i alla fall. Har kollat på Youtube och alla pudrar sina full body Silicon. Dom är supergoa att ta i och sköta och beter sig som en riktig baby, men inget för mej. Det är jätte kul för er att ni hittat rätt i Bebidjungeln och era små är super gulliga.

Fia81
0

Finns ju olika silikon sorter också, Jag har bara erfarenhet av den "nya" Ecoflex. Din kanske har en annan sort? Men hur som helst får man tycka vad man vill :) Min svärmor skulle tex inte vilja ha en reborn i silikon, för "sladdriga" tycker hon :) Så alla tycker vi olika :)

[viktor26]
0

Jag håller med att smaken är ju olika vad man tycker om och det ska ju inte vara ett hinder i debatt på samlardockor.

Det är bra med  att  det finns många olika dock kit i både lera silicon och vinyl mm.

Jag ,min dotter har inte försökt att framstå som om silicon är det "bästa" men det var det bästa för henne att äntligen hittat rätt och tur för henne att hon fått ett bra silicon, det är väl som med reborn dockorna det är inte alltid man blir nöjd där heller det tar sin tid innan man funnit rätt kit och reborn konstnär som man själv är nöjd med.

Nu är jag mamma till dotter som skrivit här, hon blir lite ledsen för hon ville bara visa sin Leo i vagnen inte framstå som om han är bäst , mjukast mm.

Önskar alla en trevlig andra advent!

Lena650
1

Jag tycker inte din dotter har visat någonting att hennes är bäst. Hon har ju bara skrivit hur glad hon är för lille Leo. De är så roligt att se honom o jag längtar efter att se honom i verkligheten. Var o en måste få visa vad man känner för sina dockor. Fortsätt ni bara o njut av lille Leo o ta gärna fler bilder. Jag tycker de är roligt att se andras bebisar också.

[viktor26]
1

Ja, tack, vi tycker oxå det är roligt att se allas dockor här både de i silicon och vinyl osv, det är därför vi är kvar på reborn i fockus,

det är bara det att varje gång jag lagt ut Leo så har tråden kommit om mjukhet mm, fast jag inget skrivit om det.

Få se om det kan bli någon mer träff innan jul, kanske på lekoteket?

Fia81, vi ser fram emot din nya silicon baby och jag är såå nöjd med min Leo🙂tack för möjligheten att jag fick köpa han!❤️

Lena650
1

Jag har ju också gått o längtat efter en silicon bebis, men har inte råd då de kostar för mycket. Om jag har nämnt Daniels mjukhet så är de för att jag blev så förvånad över den sortens vinyl. Flera av mina andra reborn dockor är ju hårdare. Tänk om någon kunde göra en som både blundar o tittar, skulle va roligt. Jag har 14 st bebisar o bara 3 st är julklädda, man är genomsvett när alla är klädda. Men visst är våra bebisar helt underbara. Livet vore bra tråkigt utan dem. Här ser ni en trött liten tomtenisse.

Fia81
1

Jag håller med :) Visst är alla våra reborn bebisar underbara oavsett vad dom är gjorda av :) Ingen ska bli ledsen, det är jätte roligt med alla fina bilder som läggs ut och självklart ska man få vara stolt :) Kram till er alla :)

Fia81
0

Tomtenissen är så söt :)

[viktor26]
0

Tack för alla kommentarer, jag tycker tomtenissen var söt.

Jag väntar till lucia med att klä Lovisa & Milla i sina tomte kläder

Leo får nog bara en luva.🙂

Reborndockan
0

Men guuud så fin! Vilö också ha en Bebbe :,( Tyvärr är dom så dyra :( Finns det någon som säljer för en billig peng? Den skulle få det skit bra här! En egen liten höna (säng) massa leksaker och kläder, får följa med på shopping och så. Skulle vara jätte tacksam om man kunde betala lite billigare en 1000 (Är fattig tyvärr) men ger aldrig upp hoppet om att få en älskling!

[sussi58]
0

Hej på er!

Har en fråga, ni som har vagnar till era reborns, var köper ni dom?

Tack på förhand.

[viktor26]
0

Jag har köpt på tradera och blocket.

SimsBrooke
0

Jag måste kommentera. =)

Gud vad söt han är Lilla Leo. =) Jag blir ju lite kär =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[viktor26]
1

Tack , han är verkligen söt!🙂 min Leo!