Sätta in ögon
Okej nu kommer det komma ett gäng "dumma" frågor om att sätta in ögon på reborns, för det är ett moment jag av någon anledning känner mig väldigt nervös över med rebornandet. Har inget kit på gång för tillfället, utan tänkte göra en sovande prematur härnäst, men sedan funderar jag på att göra en Arianna av Reva Shick till mig själv och jag vill gärna ha vaken versionen som ju då kräver ögon! :) Är det väldigt pilligt/svårt att sätta in ögon? När i processen bör man göra det? Jag har läst mycket på nätet om just att sätta in ögon och det verkar råda delade meningar om ifall ögonen ska på där fram eller inuti dockan. Där fram verkar i mitt tycke enklast, men det kanske inte går på alla bebisar? Skulle det fungera på Arianna? Förutsatt att vinylen fortfarande är het från bakningen.
Förlåt för mina frågor, men jag gillar att vara förberedd inför kommande vaken-kits som jag gärna skulle vilja reborna (: Arianna är definitivt den som står högst upp på min lista, men det kanske är svårt att börja med henne?
Ja som ni ser så har jag en hel del funderingar kring detta. ^^ Är tacksam och glad för alla svar jag får, ni brukar ju vara så kloka på detta forum! :) Så ös på med alla ögon-tips ni har! :)
Hahaha. Ja Arianna har jag gjort för en tid sedan. Hon är ju en ganska stor toddler. Har du en normalstor ugn? Delarna är stora.
Jag sätter i ögon från ini huvudet efter att ha skurit upp ett liggande C där vinylen är tunn för ögonen.
Jag har aldrig satt i ögon från framsidan.
Ögonfransarna trimmade jag ner efter bilderna var tagna.
Silvana, tack för ditt svar. :) Ja, jag har en normalstor ugn :) Okej, används någon speciell kniv för detta? Tänker lite på vad jag i så fall behöver köpa hem för detta ändamål. Måste säga att din version av Arianna är extremt söt. Hon påminner lite om hur jag själv skulle vilja att min Arianna såg ut (:
Jag använder skalpell. Claes Olsson, Biltema och liknande har ett sett med 3 knivar jättebilligt.
Okej tack så mycket! :) Då ska jag kolla in det.