Tullen?
Hej jag är ledsen att jag postar så många trådar, men jag håller på att klättra på väggarna här hemma av nervositet så måste bara få skriva av mig någonstans… ^^ Jag hittade den perfekta dockan (för mig) på ebay och slog till. Den var inte särskilt dyr och jag tänkte att det blir en bra start reborn för mig som är ny. Säljaren postade dockan samma dag som jag betalade den (betalade direkt efter annonsens avslut, det var en buy now) och jag har hela tiden trackat paketet. Förra veckan kom den till sverige och skulle köras ut till mig, men där tar trackingen slut. Statusen för paketet har även ändrats, i början stod det att den skulle köras ut inom en viss tid, men det har den inte gjort. Nu står det bara att den transporteras. Eftersom jag inte hört något mer sedan 21 augusti ringde jag Posten idag som kunde se att mitt paket fastnat i tullen. Nu undrar jag om någon har erfarenhet av detta och vad det innebär. Det är mitt första utomlands köp och jag tycker ärligt talat det låter läskigt att den sitter i tullen och "bara" är liggande där. Jag kan bli väldigt nojig av sådant här dessutom. Hur länge brukar paket bli liggande i tullen? Bör jag kontakta dem på något sätt eller ska jag bara försöka vänta och ha tålamod? Jag är inte rädd för att betala några extra utgifter, det visste jag från början om att jag förmodligen kanske skulle behöva göra. Det som gör mig orolig är att det inte händer någonting. Jag är rädd att mitt paket kommer att komma bort eller något sånt. Som sagt är jag väldigt lätt stirrig över sånt här, hoppas det finns någon där ute som kan lugna mig lite. ^^ jag har läst på tullverkets hemsida till förbannelse, men hittar ingenting som är särskilt lugnande eller känns tryggt. Det känns jobbigt att det är i sverige men liksom inte kommer någonstans. Det är verkligen frustrerande. :( Ledsen för långt inlägg, men kände att jag var tvungen att skriva av mig lite. :)
HEJ,
VI HAR KÖPT FRÅN EBAY OCH TYSKLAND, EUROPA HAR INGA TULL AVGIFTER. ÖVRIGA LÄNDER HAR, SÄLJAREN BRUKAR DÅ TALA OM DETTA.
TYCKER DU SKA KONTAKTA TULLEN OM DU INTE FÅR AVI/ELLER ANNAN INFO IDAG.
VÅRAT PAKET STANNADE I FÄRJELÄGE I SVERIGE, TVÅ EXTA DAGAR, KOM SEDAN MED DHL FRAKT, SAMTIDIGT KÖPTE MIN MAN DATOR SAKER FRÅN KINA, DE KOM SNABBARE FRAM.(VIA POSTEN) MEN ÄVEN LEVERANS FRÅN EUROPA DIREKT HEM TILL DÖRREN.
VI KUNDE FÖLJA VÅRT PAKET TILL FÄRJELÄGET I TYSKLAND, KONTAKTADE OXÅ BÅDE POST OCH DET TYSKA BOLAG SOM SKICKAT PAKETET.
DE SOM BRUKAR KÖRA UT ÄR DHL ELLER SCENKER I SVERIGE, EN DEL KOMMER DIREKT TILL DÖRR MED OMBUD, HOPPAS DU INTE BLIR ALLT FÖR OROLIG, DET BRUKAR ALLTID KOMMA FRAM NÄR DET ÄR I SVERIGE!🙂PAKETET! LYCKA TILL MED DIN NYA REBORN!❤️
viktor26, skulle du kunna låta bli att skriva med caps? tror inte jag är den enda som tycker det är jobbigt att läsa en text i bara versaler.
TS: går det inte ringa direkt till tullen? båda mina är från USA men ingen av dem fastnade i tullen så jag tycker det verkar konstigt. kan ju vara så att de typ ville kolla att det inte innehåller något konstigt och att det inte blivit gjort, men det borde ju isf gå att få veta om man ringer dit. borde ju gå att få kontakt med tullen specifikt och inte bara Posten.
Sajtvärd på Skrivlust
Hade ett paket som fastnade i tullen för något år sedan och sen några dagar fick jag ett brev hem om att jag skulle bekräfta köpet och skicka in vad jag betalade för paketet (fick en skyhög tull då btw >_<, 500 för en sak jag betalat 2000 för) men om du inte fått något några dagar så tycker jag verkligen du ska ringa dit :)
Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns
Tack för era svar! :) jag har ringt posten, tullen (som för övrigt var otrevliga och ville inte hjälpa mig) samt mailat posten. Förväntas få svar idag. Jag provade att maila in vad paketet innehåller, samt värdet och sådana saker. Jag har inte fått ett brev som säger att jag ska göra detta, men om det är det som hindrar dem från att skicka paketet till mig så är jag villig att prova, det skadar ju inte. Jag uppdaterar mer om vad som händer när jag vet mer. Återigen, tack för svaren och era tips om vad jag kan göra. :)
HEJ,😕
BLIR DET FLER PÅ HOPP OM VERSALER MM GÅR VI UR DETTA FORUM
ALLA ÄR VI OLIKA!😐
VI ÄR JU INTE SÅ MÅNGA I VÅR GRUPP, SÅ VAR VÄNLIGA OCH TALA OM , SKRIV OM NI OGILLAR VÅRT SKRIVSÄTT!
Hoppas ditt paket kommer fram snart och att allt ordnar sig till det bästa🙂
Glöm inte att skriva hur det gått!
Hej igen allihop! :) Tack för allt ert stöd! Efter jag mailat till posten så tog det inte många timmar innan min reborn skickades vidare från tullen och idag är hon här! :) Hämtade ut henne på posten för några timmar sedan och kan inte vara gladare :) Ska posta massa bilder på henne, men här är en i alla fall. ^^
Så söt ! Grattis!!!!!
~ Hannah-Anastasia ~
Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus
Tack! :D :D