Reborns iFokus

Reborns

Etikettreborns
Läst 3328 ggr
Bumsibum
2

Lite frågor =)

Hej, jag har en del frågor bara allmänt nyfiken och menar inget som helst illa eller liknande.

1) Tycker ni inte dockorna är lite "tråkiga" som inte kan något alls, som skrika, skratta, blunda/titta? Vissa blundar ju bara och visa tittar ju bara. Tänkte med tanke på priset av en del av dom borde de inte kunna mer då?

2) Tycker ni inte de kan se läskiga ut? Vissa bilder tycker jag de ser ut som "döda spädbarn", inget illa menat till era "bebisar" men med deras stirrande, tumma blick liksom… Kan ni me tycka så trots att ni gillar dessa dockor?

3) Vad gör ni när ni ska på semester tex 1 vecka tar ni med dom då? Ni som verkligen tar hand om de som ett barn. Eller låter ni de ligga kvar hemma i tex sängen?

4) Tar ni som är väldigt aktiva med dessa dockor med de till bekanta? Tex om ni ska på kalas, middag osv…

5)  Ni som har de som "riktiga barn" eller "istället för barn", tröttnar ni inte på att alltid ha bebis eller max 1-2 åring?

6) Ni som väljer att sälja efter att ha haft en docka i några år… Varför? Det är ju som en mamma/pappa med riktiga barn helt plötsligt skulle "åhh nu lilla Pelle har jag haft dig i 3 år. nu säljer mamma dig".

Rebornbabyn
0

1. Nej, och om man tröttnar i en period är de ju söta att bara titta på :)

2. Nej, som vanliga dockor fast mer verkliga, inte läskiga!

3. Jag tar inte med den när jag reser. Det är olika från person till person.

4. Till kompisar har jag ibland tagit med den för att visa. Inte annars!

5. Jag har INTE den som en riktig bebis. Men tröttna kan man ibland.

6. Jag har inte sålt någon.

Detta var vad jag tycker och tänker. 🙂

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Swadika
0

Det är väldigt många som inte har dem som sina barn, jag har mina bara som hobby så vet inte om jag ska svara på dina frågor, jag har inget band till dem och skulle lätt kunna sälja dem om det behövdes :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
0

#1 ok, tack ska du ha för svaren! 🙂

#2 en del har de som sina barn har jag läst (här på sidan)  och kollar man klipp på youtube och liknande är de en hel del som gör saker med dom som om de vorre riktiga barn ^^

Bumsibum
0

jag har en fråga till… av alla bilder filmer m.m jag sett så är de mest bara flickdockor… varför är de så?
alltså av tex 20 st är 17 st flickor..

Rebornbabyn
0

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Bumsibum
0

tack kära du! =)

Swadika
0

#3 Jag kan nu bara utgå ifrån mina videos på youtube, jag "spelar en roll" eller hur man ska säga, jag kan i en video lossas att de är verkliga, för att få en bra film, eller rättare sagt i filmen försöker jag få dem att verka verkliga, därför brukar jag byta blöja eller mata, eller söva dem. Men det gör jag bara när kameran är på, när kameran är av så får de ligga i sin säng eller i en kartong :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
0

#7 jaså,  ja jag har sett nån av dina faktiskt.. eller tror de är din en där du har en tös på 1-1½ år som ligger och får välling och sen äter frukost… och innan frukosten leker hon osv.. tycker verkligen du gör de bra.. får du barn i framtiden tror jag att du blir en bra mamma.. (om de nu e du) hehe, jag är rätt "ny" om att de finns såna dockor så är lite smått skeptisk, men ändå lite nyfiken *fniss* en del ser extremt verkliga ut… super söta. Jag kan känna igen mig i vissa som har såna dockor som att älska och köpa babysaker.. vagnar m.m de är inget jag gör dock för de är ju dyrt och tar en massa plats.. när de inte använts ändå så.. har en (riktig) dotter på 5½ år och kan ibland sakna att handla baby saker/kläder och kan ofta gå o kolla babykläder, vagnar m.m men samtidigt vill jag inte ha fler barn… iaf inte i nu läget.. ^^ så känner igen mig i lite av såna saker liksom.

Swadika
0

#8 Det kan säkert stämma, jag har en reborn som är i storlek som en 1 åring ungefär :) Ja som sagt det är skådespeleri :) 

Jo jag förstår dig precis, jag älskar att shoppa och jag har alltid älskat babykläder, men det tar ju himla mycket plats, nu när jag bor hemma har jag plats men jag lär snart flytta hemifrån och att då bo i en etta med en massa saker till reborns går inte, då kommer jag behöva göra mig av med sakerna jag har nu, även om jag behåller rebornen och antagligen några favoritkläder

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
0

okej, hihi sånt kan vara svårt att veta 🙂

okej, jo sen med tiden kanske du får plats, eller bildar familj och inte har den tiden längre att pysla me dom och dina barn samtidigt.. sen är de ju ingen docka man ger sitt barn precis i typ 3 års present lite v'll dyr för de hehe. Och lite synd om en så fin docka skulle bli ritad på i ansiktet eller klippt i håret eller liknande som visa barn gärna gör på sina dockor.. de "vanliga" för 300 kr.

Swadika
0

Joo precis :) Jag vet ju inte hur mitt liv ser ut om 5, 10 eller 20 år, kanske är jag inte alls intresserad utav reborns längre eller har en egen familj att tiden att ha en hobby inte finns. Tiden för reborns finns inte ens nu, tog studenten idag och haft fullt upp detta år och på fredag hämtar jag en valp, haha så då blir det ännu mindre tid för mina reborns. Om jag ska vara helt ärlig tror jag att jag inte rört mina reborns på 2 månader för att jag inte haft tid

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
0

exakt man vet inte alls.. ^^ oj gratulerar till studenten! =)  vad gick du?

nej en valp är ju ett levande ting som behöver en mer som man inte kan lägga på hyllan ett tag hehe. Lycka till me den lille valpen! =)

Swadika
0

#12 Tack :) Jag gick media med inriktning foto och journalistik :) Haha precis, valpen går inte att lägga undan men reborns och andra hobbys gör  :) Tack igen :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Bumsibum
0

så lite så! 🙂,jaså va skoj! 🙂,nej exakt hehe.. de kan man inte 😉hehe! ^^
lugnt! 🙂

Rebornmamma
0

1) Nej jag tröttnar aldrig på dom

2) nej jag tycker att tittar man på en väldigt välgjord reborn så är dom inte läskiga:)

3) Jag tar hand om mina dockor som om det vore mina barn, för det är vad dom är för mig. dom är mina barn (Jag är fullt medveten om att de är dockor)därför tar jag med mig oftast en till stan eller något liknande.

4)Jag är väldigt aktiv med mina "barn" då jag redan vid 14 års ålder hade väldigt väldigt starka moderskänslor. Många i min bekantskaps-krets har redan barn! den yngsta är 16 år.

så för att inte bli gravid för tidigt men ändå få utllopp för mina känslor så skaffade jag reborns. Jag är 23 år gammal. Min Mamma gläds väldigt mycket av att se mig med mina barn och hon tycker att flera ungdommar borde skaffa en reborn innan ett riktigt barn.

5) Jag tröttnar aldrig på att dom bara är bäbisar men ibland önskar jag i alla fall att dom kunde andas, vilket det finns många reborns i USA som gör, men jag vet inte om sånt finns här än.

Jag vill lägga till att jag sitter i rullstol och den andra anledningen till varför jag skaffade reborns är att jag vill träna upp min kropp och tekniker att använda när det väl är dags för mig att skaffa barn.

Jag skulle aldrig sälja mina reborns.

mvh terese

ps du kan läsa mer om mig och reborns här http://www.tessis.se/

Bumsibum
0

#15 oj, tack för dina svar, mycket bra de där med att skaffa en sån istället för att bli gravid för ungt..
oj, hoppas de kommer hit snart då, de som kan andas, men kan man inte beställa från USA ? fast de kanske är dyrt, jo jag tycker de välgjorda ser mer riktiga ut.

förstår att du aldrig säljer dom nu när du älskar de som riktiga barn. Det skulle ju bara vatt vansinne.

tack, jag läser gärna! =)

[viktor26]
0

Tycker det låter som om du själv skulle vara intresserad av att börja samla reborn, inte illa ment!🙂

Det finns många andra "konstiga" saker att samla på som gamla bilar ,flygplan mini tåg mm.mm oxå dyra.

Många ser det som en hobby, många som en "tröst" efter många missfall, handikapp mm.

Jag tror de flesta reborn-älskarna här är mycket medvetna om att de bara" är dockor, men väldigt speciella sådana!

Bumsibum
0

#17.. :) okej, nja ne vist hade vatt kul kanske men har ej tid/råd o börja hehe. Iaf inte nu :P