Annons:
Etikettreborns
Läst 1909 ggr
Flower97
2019-02-01 22:51

Hur vågar man köpa?

Hej! Jag har funderat länge nu på att köpa en reborn, och jag känner liksom en längtan efter att hålla än i min famn. Hur som helst,  jag har valt ut en docka jag vill beställa, en jätte söt pojke som blundar… men jag är livrädd för vad min omgivning kommer att tycka.  Jag har tänkt använda dockan som terapi/ångestdämpande, och sen förmodligen som prydnad. Men som sagt är rädd att folk ska se ner på mig och förlåt om det låter fel, jag ser verkligen inte ner på andra inom reborn-communityn, jag tycker den verkar helt fantastisk. Som barn älskade jag verkligen att leka med dockor, nu saknar jag mer att hålla i en 😃

Annons:
Calcifer
2019-02-02 00:12
#1

Jag är inte en del av reborn communityn och är jag helt ärlig är det något jag inte riktigt förstår. MEN. Jag ser inte ner på den, eller tycker det är något fel med den. Vi är alla olika och olika metoder fungerar bäst för att hjälpa oss att må bättre. Om du tror det är något som skulle hjälpa din ångest - eller om du bara vill ha en av andra anledningar - så är det helt din ensak. Om din omgivning har hyfs och respekterar dig så kommer de inte se ner på dig. Gör de det ligger problemet hos dem, inte hos dig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Flower97
2019-02-02 20:03
#2

Jag tog modet till mig och beställde en! Åh! Längtar så mycktet!

Calcifer
2019-02-02 22:20
#3

#2 BRA! Det är ju dina pengar och din egendom!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Swadika
2019-02-03 12:07
#4

#2 Oh vad kul att du beställt en 😊

Angående din fråga i trådstarten, så tror jag många inte riktigt förstår hobbyn. Att det är konstverk och inte i grund och botten ett substitut för ett riktigt barn. Sen har vissa det, vilket såklart är okej men det var aldrig tanken bakom reborns.  Men jag tänker likadant som #1 om det är någon som ser ner på dig för att du har något du tycker om och som kan hjälpa dig så ligger problemet hos dem och absolut inte hos dig. 

Jag har själv aldrig stött på någon som sagt något i person utan de elaka kommentarer jag får sker via internet av totala främlingar.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Rosa Muffins
2019-02-04 19:39
#5

#2  härligt att du beställde en, hoppas att du blir nöjd med den.

Jag har alltid älskat babydockor och kläder till dem, så jag blev överlycklig när jag upptäckte reborns
Jag har aldrig upplevt att någon ser ner på mig för att jag har reborns. Min svägerska tycker inte om dem, men hon har aldrig uttryckt sitt ogillande elakt utan mer som ett konstaterande. 

De flesta blir nyfikna på dockorna, jag har haft med mig någon av mina till jobbet, till barnklädes affären, till frissan och de som kommer hem till mig ser ju dockorna. Reaktionerna är lite blandade men många blir överraskade av hur lika riktiga bebisar dockorna är, många tycker att de är sköna att hålla i famnen (många kvinnor lägger dem över axeln och klappar dem på stjärten - måste vara någon reflex hos kvinnor 😃) 
En del tycker inte om dem men det behöver de ju inte göra 😉och jag har aldrig upplevt att de tycker att jag är "knäpp" utan de har bara inget intresse av dockorna.

Du kan väl uppdatera här så får vi höra hur det går med din bebis, skicka gärna en bild också. 

Lycka till ❤️

Calcifer
2019-02-04 19:45
#6

#5 Min första reaktion skulle nog vara att bli fundersam, men sekunden efter skulle jag rycka på axlarna. Vad har det med mig att göra och hur försämras mitt liv för att någon har en hobby jag inte förstår? Jag förstår inte heller hur en del kan lägga typ 10 000 kronor på en väska för att den är av ett speciellt märke - men så länge man inte lånat pengar av mig till den så rör det mig inte ryggen.

Detta skriver jag alltså från en utomståendes perspektiv angående att du tar med dig dina reborns lite hit och dit. Liksom. Vilket patetiskt liv jag måste ha om det är något som stör mig så pass att jag måste ge elaka kommentarer. :P


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Rosa Muffins
2019-02-04 20:43
#7

#6  För att förtydliga:

Jag tar endast med mig en docka om det är någon som bett att få se en. Tvingar aldrig mina dockor på någon

Calcifer
2019-02-04 20:52
#8

#7 Nej då, jag förstår. Jag menade mest att OM du tar med dem bara för att du vill, så är det inget omvärlden har med att göra ändå. Stör det dem så är det dem det är fel på.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Flower97
2019-02-13 18:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej tack för alla era fina svar! Han kom idag och så här ser han ut ❤️ Känns helt fantastiskt, att hålla i honom åh.

Rosa Muffins
2019-02-14 14:04
#10

#9 Så roligt att du blev nöjd med din bebis 🙂 Han verkar vara en riktigt goding., och så söta kläder han har. Vad har du döpt honom till?

Och du, skäms aldrig, aldrig för att du tycker om dockor ❤️

Flower97
2019-02-15 21:34
#11

#10 Ja han är en riktig liten sötnos! Kläderna var jätte fina, dock har jag inte kunnat låta bli att utöka garderoben,  så köpt lite mer kläder till honom. Gabriel har jag döpt honom till 🙂 Tack, du har så rätt så. ❤️

Rosa Muffins
2019-02-15 23:01
#12

#11

Jo, man vill ju handla allt snyggt som finns.

Gabriel är ett fint namn, det var ett av namnförslagen för sonen. Nu blev det ett annat namn, men Gabriel är fint

Mittenskittens464
2019-02-16 08:18
#13

Vilken härligt kiten kille du fått hem, Flower97! ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: