Annons:
Etiketttoddler
Läst 1335 ggr
tess03_
2018-03-15 21:04

En tråd om Linus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Dockan "ladybug" som ska heta Linus. Jag betalar lite då och då och längtar så efter en till toddler fast pojke. Har redan Mimmie men vill ha en större pojke och det blir en "Ladybug" ❤ Hittade detta charmtroll på Tradera och kunde inte sluta le mot bilden på honom som jag lagt in här. När man inte kan sluta le mot en bild på en docka då vet man att man hittat rätt 🤗 kommer bli lite längre väntan men det bygger bara upp spänningen ännu mer ^^ var längesen jag väntade på att få hem en docka och det är fortfarande lika roligt känner jag :)

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

Annons:
tess03_
2018-03-17 20:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Mörkblå eller bruna ögon?

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

tess03_
2018-03-18 01:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bestämt mig för att han ska ha gröna ögon istället. Ser naturligare ut till hans hy och hårfärg :) Jag längtar efter att få se hur han kommer se ut!

Säljaren ska klippa till peruken så han får en frisyr som passar en pojke, för frisyren peruken är gjord som är gjord för en flicka, men den ska klippas till och limmas fast och sen får jag en bättre bild på sötnosen :)

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

tess03_
2018-03-29 18:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#3

Nu är han på sin resa hem till mig ❤️ Han anländer på tisdag :D Jag kommer filma och ta bilder på när jag packar upp dockan, sen blir det att göra mindre justeringar själv då jag tycker det ser ut som hon glömt klippa till peruken så den ser mer ut som en pojkfrisyr och jag ska korta ögonfransarna, men detta är nåt jag klarar hantera då jag verkligen ser fram emot att få hem en "Ladybug" :D Har fixat till reborndockor förut när jag fått hem dem så jag kommer inte göra en video som folk gör och påpeka fel med honom utan han kommer se så fin ut när jag fixat till honom :)

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

tess03_
2018-04-03 19:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Linus är hemma! :) några besvikelser, men har fixat hans frisyr och kortat ögonfransarna nyss så han ser bättre ut nu. Bara vikten som ska fixas med då han inte väger nåt i mina armar. Hans huvud är tomt så det går att trycka in men fyll det med sånt kan jag inte då jag inte vet vad för material eller har koll alls. Kroppen kan jag men rör inte huvud och lemmar, det vågar jag inte. Länk till videon där jag packar upp honom kommer finnas i denna tråden ikväll.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

tess03_
2018-04-03 21:41
#5

Här packar jag upp sötaste dockan :D

https://youtu.be/Z9HLshcMxqI

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

tess03_
2018-04-04 12:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#6

Fixat frisyren igen på Linus då det stack ut fel limmade tester av hår. Testerna stod verkligen rakt ut från sidorna. Men här är min charmiga prins ^^

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

Annons:
tess03_
2018-04-06 10:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Då peruken inte var bra limmad så är Linus skallig nu men han är mycket sötare och uppdatering om detta finns på min Youtube :) Här är bilder på Linus i vagnen. Ska gå ut och shoppa lite till honom för mer bonding. Nervös dock då det är verkligare att gå ut med en docka som blundar, men vi gör ett test.

Kritisera inte- döm inte, lev ett gladare liv istället

Upp till toppen
Annons: