Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1728 ggr
Aleya
2017-11-26 14:41

Finns det varningstext på reborns?

Jag har en konstig fråga som jag som inte pysslar med reborns har. Vet att det kom upp för flera år sedan att det finns starka magneter i dessa dockor. Och började direkt fundera på om det brukar följa med varningstexter till dockor som har detta? Tänkte om det är en standard liksom, när detta är ett hantverk mer än dockor som skickas direkt från fabrik. Tänkte mest för dom som har eventuella implantat som kan avaktiveras p g a magneter. Hur gör ni som tillverkar dockor? Skickar ni med en lapp? Eller om det finns någon regel? Tänk nu att detta är skrivet av en person som aldrig har haft dessa dockor. Men jag jobbar inom sjukvården så jag blev liksom nyfiken. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
cornelianova
2017-11-26 15:53
#1

Jag skickar med skötselregler till alla bebisar där det står specifikt att magneter i dockorna kan påverka pacemakers och datorer och att man ska hålla koll på detta.. Vet dock att det är många artister som inte skickar med skötselregler..

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Aleya
2017-11-26 16:01
#2

#1 det låter ju klokt av dig att du gör det. Stor eloge. ☺ Ne för jag tänkte att på vissa saker så finns det ju en varning. Men det kanske inte finns någon regel att man måste märka att varor kan vara farliga för pacemaker om man gör dom själv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

RebeccaDaisy
2017-11-27 17:24
#3

Jag skickar också alltid med ett skötselråd hur dockan bevaras på allra bästa sätt men också information gällande den kraftiga magneten. Mitt skötselråd har växt mycket men är nu väldigt nöjd med det som står. 😊

Besök gärna mitt nursery Baby by Art på Facebook.

Aleya
2017-12-03 17:16
#4

#3 klokt att forma och göra skötselråd som är informativa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

swedolls
2017-12-07 21:34
#5

Jag skickar också alltid med varningstext i bruksanvisningen! Är en viktig del att få med tycker jag. 👍

Upp till toppen
Annons: