Annons:
Etikettövriga-dockor
Läst 1386 ggr
[Nicoleochdockor i]
11/23/17, 9:19 PM

Ett problem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans,undrar en grej,vill sågärna bli av med mina två dockor det är mer för barn än vuxna,dockan från china och andra från paradise galleries,vill inte ha dom kvar här hemma men vet ej längre vad jag bör göra.dom är ju såkallat ”inte reborns”men därför vill jag göra mig av med dom.plus sparar till silikon bäbis istället men hoppas ni förstår.

Annons:
Aleya
11/23/17, 9:43 PM
#1

Men vänta nu. Du skulle ju spara för flera år sedan med hjälp av din mormor till en docka i silikon. Vad hände med det? Som jag redan då skrev till dig så måste du börja spara och inte bara hoppas att dockan trillar ner i knäet. Som samlare av barbie så VET jag att vissa dockor kan man inte köpa direkt. Man måste vänta och ha ett mål. (Har en på min önskelista som kostar "bara" ca 4000) Jag har ju dessutom räkningar att betala så jag kan inte bara köpa den på en gång.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nicoleochdockor i]
11/23/17, 9:57 PM
#2

Ja,vet men tiden har förendrats men man växer och jag glömt att jag skulle ha en silikon men visst,du har helt rätt. Jag har lite väldigt dåligt tålamod,men jag ber hemskt mycket om ursäkt. Alltså nu sparar jag och så & jobbar så nu får man vänta och jag är vuxen men håller med dig jag bör tänka igenom allt. Kommer du på konstutsällningen i stockholm på lördag? :) reborn utställning.

Aleya
11/23/17, 10:20 PM
#3

#2 om du t o m glömt att du ville ha en sådan docka så kanske det ändå inte är så viktigt för dig som du tror. För glömmer jag bort att jag vill ha en speciell Barbie så inser jag att då är den inte viktig för mig och inget jag borde heller lägga pengarna på. Som sagt så kostar en sådan docka lika mycket som jag får ut under en månad. Så om du inte har ett ytterst välbetalt jobb så vänta oavsett vad du känner just nu. Inte värt att låna pengar eller sätta sig i en tråkig ekonomisk sits. Ne jag vet inget om någon konstutställning och jag samlar inte på reborns. Jag råkade trilla in genom nya inlägg och kände igen din historia.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nicoleochdockor i]
11/24/17, 8:25 AM
#4

okej tack för tipset men min ekonomi börjar bättra sig,ovasett vad du säger så kommer jag alltid vilja köpa än silikon bäbis för jag brinner för denna hobby och vill utöka min collection,det är mitt eget val men ja,man ska tänka efter  nästa gång,men tack för dina tankar ska förberedda mig för konstutställningen :)

Aleya
11/24/17, 8:48 AM
#5

#4 som sagt helt klart ditt val. Men du kan ju tänka på att förra gången du skulle ha en sådan så höll du på att tjata sönder om det. Ja det är bra att brinna för en hobby. Men det är inte smart att sätta sig i en rävsax med lån och sådant för att få en docka så snabbt som möjligt det är mitt råd. Det var det jag syftade på. Och om du har hjälp med ekonomin med en typ God man eller annan som hjälper dig så säg då att du vill börja spara till detta. Men undvik att göra som förra gången och leta fram en "docka" och så är det en manual. Utan börja välj då du faktiskt har pengarna i handen. Det blir dels roligare och inte så stressande då.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nicoleochdockor i]
11/24/17, 9:01 AM
#6

tack så himla mycket,förlåt för detta.såklar,har än godman och jo jag ska skärpa mig! för det blir roligare om man sparar och har råd! :)

Annons:
Aleya
11/24/17, 10:06 AM
#7

#6 då tycker jag att ni börjar göra upp en plan nu för att spara. Och undvik att tänka på dockan innan du ens har den i handen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Nicoleochdockor i]
11/24/17, 11:15 AM
#8

ja jag och min godeman ska de.

Upp till toppen
Annons: