Annons:
Etiketttillbehör
Läst 1235 ggr
Candela
1/11/16, 9:22 PM

Bär-redskap till reborn?

Jag har sett att många har barnvagnar till sina dockor. Hur kommer det sig att ingen har bärsele/-sjal? Är vagnen till för förvaring av dockan, eller kanske för fotografering? Går man däremot en promenad med dockan kan man ju lika gärna ha den i bärsele eller bärsjal tänker jag 👍

Jag och sambon planerar (riktig) bebis om ca 2 år, och jag tänker då bära i bärsjal. Men det kan ju vara smidigt att börja öva på knytningar redan nu med en reborn 😃

Annons:
tottis1
1/11/16, 9:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag har bärsele  när jag är ute i skogen med hundarna då vagnen inte kan tas med . försöker träna så mycket jag kan  med   dockorna  så hundarna vänjer sig vid detta.

Mittenskittens464
1/11/16, 9:46 PM
#2

Jag har en bärsele att bära mina i. Har den bland annat om jag ska ha med en till jobbet eller så 😉

Carerik
1/11/16, 11:16 PM
#3

Jag har mina som samlarsaker inte "bebisar" så jag har en gammal vagga som kommer fram ibland, en vintage vagn när jag vill fota osv…

Carerik
1/12/16, 10:52 AM
#4

Glömde… Att lära sig knyta en bär sjal med en docka kan kanske vara kul, men att ha ett levande barn i en sjal är en helt annan historia. Det blir en helt annan fysisk utmaning som inte går att jämföra……..

Fia81
1/12/16, 10:58 AM
#5

Mina är också samlingsdockor/ögongodis 🙂Jag har ganska många olika tillbehör som babyskydd, vagn osv. Men det används till fotografering av dockorna, det är min stora hobby med dessa små 😃När mina barn var små var inte bärsjal "inne", man skulle ha bärsele. Men som jag förstår det så kan man behöva öva för att få en bärsjal att sitta perfekt också, så det låter som en fin ide :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

loolan
1/12/16, 4:57 PM
#6

Om jag ska ta med mina till olika ställen  med gångavstånd brukar jag ta en stor sjal och knyta det tycker jag är enklast :)

Annons:
Mittenskittens464
1/12/16, 5:23 PM
#7

Insåg att det lät som att jag går runt med dem jämt 😝 Vilket jag absolut inte gör! Fick bärselen av min syster efter hennes riktiga barn och har använt den under förflyttning av dockorna om det har passat bättre än andra alternativ ☺️

Candela
1/12/16, 5:26 PM
#8

Tack för intressanta svar! Enda anledningen till att jag funderade var för att barnvagn nämns ofta i olika trådar, men jag har aldrig läst om bärselar eller bärsjalar.

Upp till toppen
Annons: