Annons:
Etiketttoddler
Läst 1548 ggr
Mathilda-reborn
11/29/15, 7:01 PM

En fråga om toddler-dockor

Hej! Jag funderar på att köpa en "storasyster" til min Mathilda och är då inne på Katie-Marie av Ann Timmermann. Den ska, enligt vad jag har sett, vara 77 cm lång. Det jag undrar är om någon här vet vilken klädstorlek som passar den dockan samt gärna också vilken storlek på skor som gäller? Tack på förhand!

Annons:
[GråHäxa]
11/29/15, 7:21 PM
#1

Jag gjorde en Katie-Marie i sommras och har för mig att den färdiga dockan blev 71 cm. Storlek 74 har jag för mig att jag köpte kläderna i. Kommer inte ihåg vilken storlek det var på skor och så men hon som beställde dockan finns här på iFokus. Kanske hon vet hur det är med det 🙂

Edit: Ser när jag kollar runt nu att det står 28 inch på vissa sidor och 29 inch på andra. Storlek 80 kanske blir bättre i så fall ifall du inte vill att kläderna skall sitta för tight. Storleken på dockan beror ju lite på vad den har för kropp också.

Swadika
11/29/15, 7:25 PM
#2

Har en Arianna av Reva Schick som är 76cm om jag inte har för mig helt fel. Hon har storlek 80-86, oftast 86 :) 

Katie-Marie är ett underbart sött kit :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Mathilda-reborn
11/30/15, 2:56 AM
#3

Tack för era svar!

Jag har fått reviderad information om att dockan inte är 77 cm, utan istället 74 cm lång.

Tror ni att jag tänker rätt om jag i första hand satsar på storlek 80 cl, men eventuellt även lite i 74 cl?

Att det skiljer sig i storlek beroende på märke och även sorts plagg (body, byxor, klänning, kofta etc) är jag givetvis medveten om. Min "Mathilda" har vanligtvis storlek 56 cl, men i vissa plagg är 50 cl nästan för stort och i andra fungerar både 62 cl och 68 cl utmärkt - märkligt att det ska skilja SÅ mycket!

#1 av: GråHäxa

Tack för infon!
Jag hittade en person här på iFokus som har en "Katie-Marie" så jag skickade ett meddelande och frågade (är kanske den personen du menar). Har inte fått svar än, men jag hoppas på att det kommer snart :)

Du som har gjort en sån docka, hur fungerar det med napp om det inte finns magnet? Är det en vanlig napp man använder eller måste man klippa sönder den och hålla på?

#2 av: Swadika

Tack för din info!
Tror du jag tänker rätt, så som jag skrev tidigare i denna kommentar?

Ja, jag tycker att hon är jättesöt. Föll för henne direkt när jag såg den och tycker att den passar ihop med min "Mathilda" också! :)

[GråHäxa]
11/30/15, 10:46 AM
#4

Jag tror du gör rätt i att satsa på storlek 80 cl i första hand. Storlek 74 cl kan ju va i tightaste laget men är de stora storlekar så fungerar de säkert :)

Jag körde med avklippta nappar på dockan jag gjorde och det fungerade bra. Det brukar inte vara något problem att limma in magneter i dockan men det var väldigt bökigt att få det att sitta bra. Katie-Marie kitets mun är liksom formad som ett vågrätt V på insidan så det finns ingen plan yta att limma på.  Magneten kommer antingen för högt eller för lågt. Vet inte hur andra har löst det där faktiskt. 

Kaite-Marie är verkligen ett jättefint kit :) Har varit sugen på den till mig själv med :)

Silvana B
12/1/15, 6:15 PM
#5

Jag har också rebornat denna toddler. Hon har tjocka ben så i vissa kläder köpte jag 86 till och med. 77 cm är hon med böjda ben.

Mathilda-reborn
12/4/15, 2:57 AM
#6

 #4 av: GråHäxa

Okej, tack för ditt svar! :)

 #5 av: Silvana B

Okej, tack för ditt svar :)

Är det då främst i byxor som man kan behöva cl 86, eller andra plagg också?
Kommer du ihåg storlek på skor?

Annons:
Upp till toppen
Annons: