Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1514 ggr
[Lizzier_83]
10/9/15, 12:46 PM

Vart hittar ni era reborns?

Beställer alla här bara kit och gör rebornsen själva eller köper ni även färdiga reborns? Vart köper ni dem isåfall? Finns det något ställe där det finns ganska många att välja bland?

Annons:
[Lizzier_83]
10/9/15, 5:39 PM
#1

Ingen som vill dela med sig av lite info?

[Cookies1994]
10/9/15, 6:11 PM
#2

Det finns massa rebornartister som skapar reborns här i sverige :) även utanför sverige, här är massa länkar till rebornartister i sverige: http://reborns.ifokus.se/articles/554787ba8e0e747977001776-rebornartister-i-sverige-europa?articles-1

Du kan även kolla på tradera & Ebay…

Du kan även köpa kit och göra egna reborns men det är inte så lätt att göra och kräver nog en hel del övning… jag skulle till exempel aldrig klara av att göra reborns själv för har ingen koll köper mina färdiga 🙂

Swadika
10/9/15, 6:12 PM
#3

Jag köper enbart färdiga reborns, eller så gör jag en custom beställning där jag väljer kit och hur den ska se ut men att en rebornartist får göra den.  

Hittar dem på blocket, tradera eller facebook, om jag inte köper direkt ifrån en artist. På ebay finns det alltid massor med reborns :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Lizzier_83]
10/9/15, 6:27 PM
#4

Tack för alla länkar :) Om man har hittat bild och namn på en Reborn man är intresserad av, hur hittar man då lättast någon som säljer just den?

[Cookies1994]
10/9/15, 6:33 PM
#5

Du får fråga rebornartisterna om dem kan sälja en liknande

[Lizzier_83]
10/9/15, 6:37 PM
#6

#5 En liten fråga till då från en som inte är insatt alls :) om jag frågar en artist om de kan sälja en liknande så innebär väl det att de måste köpa in kittet och måla det. Hur blir det då om jag sedan inte tycker att målningen blev bra, då måste jag väl ändå köpa dockan? Jag menar, samma kit kan ju bli ganska olika beroende på målningen.

Annons:
[Cookies1994]
10/9/15, 6:39 PM
#7

#6 beror på, när jag beställt betalar jag handpenning som i mitt fall legat på någon tusenlapp och jag får inte tillbaks det om jag ångrar mig sen när dockan är klar men oftast blir man nog nöjd om man är noga med val av artist och hur man vill att det ska se ut

[GråHäxa]
10/9/15, 7:18 PM
#8

Om det är ett särskilt kit som du är intresserad utav så kan du testa att söka på kit namnet och skulptören på Ebay tex "coco malu by elisa marx" så kan du se just det kitet du gillar från olika artister. Det kan vara billigare att göra så en att beställa en custom, Kolla bara så att du köper en färdig docka och inte ett kit :)

Upp till toppen
Annons: