Annons:
Etikettövriga-dockor
Läst 18599 ggr
rebornmom
6/2/12, 7:09 PM

Full Body Silicone Dolls

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon mer än jag som älskar dessa dockor?

Dom är gjorda i silikon och har ingen tygkropp. Dom är flexibla och har rätt vikt och kännsla.

Bara det att dessa dockor som jag har kollat på kostar runt 40 000, vilket jag tycker är lite dyrt.

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Annons:
[AshJ]
6/2/12, 7:44 PM
#1

Lite dyrt? Var ju bara obehagligt.

Swadika
6/2/12, 9:55 PM
#2

De är helt underbara, men som sagt VÄLDIGT dyra, skulle aldrig själv köpa en, tycker det är för mycket pengar :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kaktuz]
6/3/12, 3:47 PM
#3

Söta och så men inget jag skulle lägga pengar på Flört

cornelianova
12/24/13, 9:29 PM
#4

Jag sparar allt vad jag kan!!! på 2 veckor har jg fått ihop över 4000 (nu bara 3000 kvar) så det ska nog gå med några månader sparning till

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

rebornmom
12/24/13, 9:54 PM
#5

:)

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Fia81
12/25/13, 9:23 AM
#6

Min Elsie Mae som kom hem nu den 23/12 är en full silikon baby av Donna Lee, hon kostade 2650 $, så dom behöver inte kosta 40 000kr :) Hon är en otroligt realistisk baby på alla sätt och vis och Donna har gjort ett fantastiskt arbete :) bilder kommer :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Fia81
12/25/13, 9:35 AM
#7

Utöver 2650 $ tillkom det även frakt och tullavgift då hon kommer från USA!

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[viktor26]
12/25/13, 2:45 PM
#8

Vågar knappt säga men jag, älskar min Leo så! men inte så dyr som 40.000, det finns billigare se på Ebay.com, min Leo är så lik en riktig baby och med hel kropp, så roligt att klä bada mm och tar en riktig napp utan magnet eller kladd.( jag sparade och fick lite hjälp av mina föräldrar som jag nu får betala lite till varje mån, men det är det värt).

Vilket innebär att jag inte nu köper flera reborn dockor.

Lycka till i ditt sökande efter full sillicon babys, jag gillar verkligen min!

cornelianova
12/25/13, 8:50 PM
#9

Var inne på Elsie Mae av Donna Lee med, men jag har inte pengarna till henne än :/ Sån tur är att jag är bra på att spara, även fast det inte blir Elsie Mae…

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

emeliie-96
12/25/13, 10:21 PM
#10

Jag funderar starkt på att "unna" mig en silikon reborn när jag fyller 18 och får tillgång till mina pengar. Bara ungefär 6 månader kvar, haha!

Fia81
12/25/13, 11:08 PM
#11

Donna har en Elsie Mae kvar dom andra är slutsålda, den sista Elsie Mae är klar först om ca 10 månader… Lång tid men bra om man vill samla ihop pengar innan. Man betalar endast en deposition nu och resterande när hon är klar :) Så gjorde jag med min allra första silikon baby, 8 månaders lång väntan :) Men det var det absolut värt :)

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Crucio
12/26/13, 3:07 AM
#12

#4 blir ju något nyfiken hur du fått ihop så mycket på två veckor? :p

#8 vad kostade din silikon?


Sajtvärd på Skrivlust

cornelianova
12/26/13, 10:10 AM
#13

Jag extra jobbar som skådespelerska och fick ett 50 minuters jobb som gav 1500, sen julafton 3300, och eftersom jag är under 18 och fortfarande får veckopeng så sparas den också :)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Annons:
[viktor26]
12/26/13, 12:57 PM
#14

👍superduktig, kan tänka att det är svårt då man i din ålder kanske önskar sig mycket annat  (cornelianova) jag håller tummarna att du snart får ihop till din siliconbaby🙂

cornelianova
12/26/13, 10:07 PM
#15

hittade några idag på etsy för 8000 ungefär… Men dem var inte särskilly vackra :/

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Fia81
12/26/13, 10:17 PM
#16

Jag har också varit inne på Etsy och vet vilka du menar… Tycker inte heller dom är fina…

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

cornelianova
12/27/13, 10:21 AM
#17

Dem ser ut som om dem var gjorda i dragonskin (makeup fx latex som har en förmåga att bli väldigt korning)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

dockis73
10/29/15, 3:47 PM
#18

Ja jag tycker de verkar fantastiska och önskar självklart att jag hade råd att köpa. men 40 000 skulle jag inte ge det finns billigare med men de är även de dyra ;)

Rosa Muffins
10/29/15, 4:16 PM
#19

Jag önskar att jag hade pengarna för en silikonbebis 🙂Jag brukar titta på ebay och tycker att det finns mycket "fula" bebisar där med målning som ser konstig ut eller sömmar som syns eller annat som stör. Det har funnits en del bebisar som jag har tyckt är helt underbara men plånboken är tunn, jag får fortsätta att skrapa Triss.

Och jag skulle bara våga köpa en silikon från en känd, etablerad artist eftersom jag tror att det kan vara en del oseriösa säljare därute, då blir ju priset därefter 🤑

Sen finns det ju Romie Strydom bebisar som skulle vara en dröm att ha men närmare 200 000 kr är några kronor för mycket 🤪

Det finns en film på Youtube som visar ett skräckscenario för varje rebornmamma. Den finns under titeln "Part 2 silicone/reborn doll box opening scam" men den är inget för den känslige

[erika50]
10/29/15, 5:58 PM
#20

 Vi rekommenderar också att köpa silicone dockor från kända artister, det finns många bra i andra hands-värde alltså du blir dockans andra mamma. med tur kan du få en riktigt fin under 15000 kr, men det är också mycket pengar och man får avvara mycket annat för att kunna köpa sin dröm baby.

annars är det nog typ trisslotter och hopp om stor vinst som gäller😃 Romie Strydom ja…..🥵

kan man drömma om mfl…😉

Annons:
Swadika
10/29/15, 7:17 PM
#21

Jag får nog ta tillbaka min kommentar 2012, inte för att jag har någon. Men är himla sugen på att köpa en, det känns som om det är det som saknas i min samling. Men vill ha en helkropps, och då stiger priset rätt rejält.  Men någon gång när ekonomin är lite mer stabil kan jag kanske börja spara ihop till någon.

Men om någon vill skänka någon miljon kronor till mig så är det helt okej 😉

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tjeja
10/30/15, 5:58 PM
#22

Jag skulle vilja ha en silicon reborn. Men den på bilden ser ut som en misshandlad bebis tycker jag! Skulle inte vilja ha en som ser sjuk eller skadad ut, även om det såg aldrig så verklighetstroget ut.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Williams mamma
1/18/16, 3:27 PM
#23

jag skulle vilja ha en silicone reborn. den på bilden ser lite skadad eller sjuk ut. skulle vilja ha en normalt verklig bebis har än nu men är tyvärr inte gord i silicone❤️

[sus57]
1/18/16, 3:56 PM
#24

#23. Silicone bebisar är inga leksaker och dom är jättedyra. Är man bara 10 år så tycker jag att man får vänta till man är vuxen.

[lomille]
1/18/16, 7:54 PM
#25

 Jag håller med dig Sus57👍

Carerik
1/18/16, 11:27 PM
#26

Ingen normal förälder skulle köpa en dyr silicon docka till en 10- åring. Är man 10 år ska man vara med sina kompisar och göra saker som är normalt för den åldern. Tycker detta börjar vara suspekt och obehagligt. Finns det en 10- åring här på sidan så måste vi eller åtmindstone Admin få kontakt med en förälder, en förälder som ej verkar finnas. Dockor och en sorts rollspel hör ihop men inte att låtsas vara en tio åring. Jag personligen vill inte att barn i den åldern ska läsa om dock priser, Tokiga köpare, förlorade barn och annat vi har avhandlat här. Finns det verkligen ett litet barn här bland oss måste vi kräva att en förälder hör av sig. Det kan väl inte vara så galet att vi har ngn här som låtsas att hen är 10- år. Nätet kan vara en farlig plats, tänk om ngn lockar ett barn med att titta på reborns……

Carerik
1/18/16, 11:39 PM
#27

Ursäkta rebornmom , inte meningen att kapa din tråd i mitt förra inlägg. Jag tillhör nog en minoritet här på sidan, är inte sugen på en silicone docka. Tycker att de oftast ser så konstiga ut i ansiktet och att ögonen liksom ser lite obehagliga ut….. Det är säkert för att jag ej är van. Tycker reborns ser mer verkliga ut, eftersom jag sällan och aldrig bär på dem eller gör ngt förutom att byta kläder o fota så gör det ej ngt att de ej känns så bebislika.

Annons:
[sus57]
1/19/16, 5:07 AM
#28

Admin kan väl ta bort 10 åringen "williams mamma tills dennes mamma hör av sig. Det här är ingen sida för barn kan jag tycka.

Crucio
1/21/16, 7:36 AM
#29

Måste bara få kommentera och påpeka detta med att ni ber admin ta bort "10-åringen"… Alltså? iFokus har ingen regel mot att folk i den åldern är medlemmar, och reborns är knappast ett särskilt barnförbjudet forum. Ni kan inte förbjuda ett barn att hänga på det här forumet eller be admin ta bort hen utan att hen har gjort något som bryter mot reglerna. Herregud, många barn idag har smartphones, och har man en smartphone kommer man vara på internet. Vad är det för idé ni har att ni kan kräva att personen tas bort bara för att hen påstår sig vara tio?


Sajtvärd på Skrivlust

[lomille]
1/21/16, 9:42 AM
#30

Vi som vuxna på detta forum, måste då ta ett tänk på att det är barn man för

samtal med, det har ju varit en del negativa inlägg och påhopp, jag var en av dem som blev drabbad, jag tänker att en 10 åring med smartphones mm kanske inte socialt är som en 40-50 åring eller 18-50 år, det vi menar 'är att det ändå borde framträda en vuxen som också kan vara deltagande på avstånd, för att se, inlägg mm, som stöd. kan tycka att detta inte är något fel.

Jag kan också undra hur man som 10 år har så gott om pengar att man har råd att samla på reborns.

[sus57]
1/21/16, 1:10 PM
#31

#29 det är ingen som kräver något! Men det vore bra om dennes förälder är med, Med tanke på att det inte alltid är passande texter för 10 åringar. Dessutom är det konstigt att ett barn har råd med dyra Reborn dockor!! Dessa kostar ett antal tusen kronor och är inga leksaker utan samlarsaker. En idé är väl att ha iFokus för barn oxo.

[lomille]
1/21/16, 3:18 PM
#32

Det som du skrev Sus57 , ett i fokus för barn  låter jättebra .👍

cookies1994
1/21/16, 3:36 PM
#33

#31 #32 Det finns ett iFokus för barn här: http://barnens.ifokus.se/

Carerik
1/21/16, 6:20 PM
#34

# 29, tycker det mesta är sagt i denna sak, men måste kommentera lite av ditt inlägg - Du tycker det är en konstig ide att ta bort en som påstår att hen är 10-år Själv tycker jag att det är helskumt med någon som påstår sig vara 10- år och som troligtvis inte är det. Hoppas verkligen inte att det är en vuxen person som låtsas vara barn, sådana människor kan vara riktigt farliga för riktiga barn… Kontentan av det hela : ingen här tror att det är en 10- åring som skriver och uttrycker sig på detta vis. I sådana fall skulle en normal förälder gett sig till känna. Troligtvis är det en person med verkliga problem som inte kan lösas genom att spela barn/10- åring. Tror det bästa är att ignorera inläggen av " 10- åringen" och låta saken bero. Jag lägger ej ngn mer energi på detta fåniga utspel.

Annons:
[lomille]
1/22/16, 3:45 PM
#35

 kanske är det bra att låsa tråden, den börjar bli lång!

Upp till toppen
Annons: