Annons:
Etikettreborns-ifokus
Läst 1296 ggr
zakkris
10/16/15, 3:30 PM

Måla och dålig ekonomi

Hur gör ni som målar om ni verkligen är sugen på att måla ett nytt kit men inte har pengar?

Är så otroligt sugen på en bror eller syster till min Lysander, och billigast är att köpa ett kit, men har inte råd just nu.

Hur gör ni när ni är i samma sits? Vad gör ni för att få bort de suget för ett tag?
Behöver alla tips och ideer jag kan få.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Niklas
10/16/15, 4:47 PM
#1

Sysselsätt dig med något. Helst något som du kan bli uppslukad av. Du kan säkert få råd på Beroenden iFokus också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

zakkris
10/16/15, 5:24 PM
#2

Förstår verkligen itne va beroende ska hjälpa mig, de är ju inte riktigt där jag platsar…

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Niklas
10/16/15, 6:09 PM
#3

#2: Du skrev att du hade ett sug. Det tyckte jag lät lite som om du hade svårt att hålla dig ifrån att köpa. Är det inte så har du nog rätt i att du inte kan få hjälp på Beroende.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

zakkris
10/16/15, 6:13 PM
#4

#3 Det är fortfarande inte samma sak som ett beroende, jag målar dockor, det är min hobby, och den hobbyn har fått ligga på hyllan i flera månader för att jag hela tiden råkat ut för saker IRL som tagit mina pengar. Och alla som håller på med hobbyn vill ju kunna göra de och kommer de då saker i vägen hela tiden blir de frustrerande tillslut, när man vill och vill men inte kan.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Niklas
10/16/15, 6:14 PM
#5

#4: Jag tror dig när du skriver det men det var inte så jag uppfattade ditt första inlägg.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Cookies1994]
10/16/15, 6:33 PM
#6

Niklas att måla reborns är en hobby, att skapa samlardockor jag tycker inte alls zakkris låter beroende bara för hon saknar att skapa under den tiden hon inte har råd

Annons:
[erika50]
10/16/15, 6:50 PM
#7

Jag brukar gå på loppis och leta gamla vinyl dockor som jag sedan testar nya nyanser i hudfärger mm så håller jag hobbyn levande, man kan får tag i billiga dockor, det behöver inte bli ett resultat utan mer kunna testa mina färg kunskaper mm, och att träna måla hår snyggt mm.

Niklas
10/16/15, 7:25 PM
#8

#6: Som gammal shopaholic kände jag igen mig i hennes beskrivning. :-) Tur att hon inte har de problemen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[GråHäxa]
10/16/15, 7:39 PM
#9

Erika har bra tips, så brukar jag också göra. Det går att hitta en heldel på loppis. Sen kan man ju även kolla på youtube tutorials så man kan utveckla sin målning och rootning. Studera bilder på andras tekniker kan man ju också göra. Jag brukar leta efter tips på olika forum mm här tex http://www.reborndolls.com.au/forum-111.html. Eller varför inte sy kläder och tillbehör till dockorna, tyg kan man också hitta billigt på loppis.

[Cookies1994]
10/16/15, 7:52 PM
#10

#8 :)

zakkris
10/16/15, 8:52 PM
#11

#9 & #7

Synd att loppisar inte är så vanligt i mitt område :( Annars älskar jag loppisar :D

Jag kollar mycket på olika youtubeklipp och sådant men samtidigt vill man ju kunna testa, än så länge har jag inte funnit nått att kunna experimentera med heller. Det var tanken med min Lysander, men blev så kär i han att det fick bli en behålla docka och inte en experimentera :/

Sy gjorde jag med fram tills att symaskinen la av :P

Har försökt pyssla med annat men de håller mig inte lika sysselsatt. När jag målar en reborn kan jag sitta i 5h i sträck utan att äta och dricka, så inne i det blir jag, och då jag har psykiska sjuksommar blir de en sån skön tröttnadskänsla i huvudet efteråt att jag blir väldigt lugn i flera dagar efteråt.

Men får väl fortsätta med mitt youtube kollande :D

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

[erika50]
10/17/15, 12:01 PM
#12

Tips kolla i en leksaks affär de kan ha billiga vinyldockor som du kan 

jobba med Tradera finns också billiga dockor. I leksaks affärer köpte jag lite mindre billiga dockor .

zakkris
10/17/15, 12:36 PM
#13

#12 hur kan man se på dem att de är i vinyl och inte i plast? Man brukar ju itne få öppna dem, eller står de kanske?

Har en docka i plast som jag skulle vilja testa göra silicone av men har inte kommit så långt än haha.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
[erika50]
10/17/15, 6:43 PM
#14

 Det står ofta på förpackningen🙂

Upp till toppen
Annons: