Annons:
Etikettreborns
Läst 1448 ggr
HugoochVillesmatte
2015-05-28 21:36

Hur kom ni in i Reborn världen? en tråd för alla

Hej igen efter som jag skrev i ett inlägg om hur ni kom in i Reborn världen? så tänkte jag starta den nu :-) detta är min historia 

Jag var runt 21 när jag kom in i denna värld, det var både en slump men ändå inte, Jag har då funktionsnedsättning som gör att jag inte kan få barn, och så ung (hihi) som jag var då så ville jag ju har barn, så en dag när jag var inne på Tradera så såg jag bebisar till salu (reborns) jag tänkte är folk inte kloka som säljer sina bebisar på internet, men efter många fakta läsande och kollande på youtube, så skaffade jag äntligen min första Reborn pojke Han heter Oskar och är prematur bebis vilket var en bra start för mig, då jag tänkte han var ju inte så dyr och det kanske inte var något för mej, Men när jag fick hem detta lilla knyttet så blev jag fast, och så började mitt samlande på reborns, och jag har haft min 7 stycken igenom åren, jag älskar verkligen denna hobbyn även om den är dyr :-)

Jag får ju gratis gosande och få vara en liten ``mamma`` på samma gång, Jag vill verkligen också säga att denna hobbyn har givit mig stor glädje, och jag ångrar aldrig en sekund på att lämna denna fantastiska värld med alla våra bebisar och detta är verkligen en glädje…

Hoppas att ni vill berätta eran historia om hur ni hamnade här och hur ni känner idag  om denna hobbyn ??

Fight another day and die tomorrow 

Annons:
Carerik
2015-05-28 22:32
#1

En rörande, ledsam, upplyftande och glad historia, gillar ditt fina inlägg jättemkt och ville bara skriva det, ska ta mig tid någon annan dag att skriva min reborn historia, men kunde inte låta bli att kommentera detta. Du skriver så fint om känslor både positiva och negativa och tillsammans blir det en fin och rolig berättelse.

[erika50]
2015-05-29 11:36
#2

Hej igen, (Vanessa här!)

Jag såg ett tv program tror det var år 2007 från BBC ropade på min mamma kom upp och titta på min tv..riktiga babysar som man säljer, ha, ha,…😉jag vill ha en

sådan. Mina vänner som inte har ett handikapp som jag, började få barn runt omkring mig, jag längtade också men vet att jag inte kan ta hand om ett riktig baby och ettt barn som växer upp.

Vi började leta på nätet efter dessa dockor för just då fanns inga på tradera.

Den första riktiga reborn köpte jag ifrån Capellias reborn dolls.

Det har varit många turer i mitt letande men nu börjar allt komma på plats i mitt reborn rum.

Genom mina reborn och nu de sista silikonbabysarna har jag kunnat tala mer om känslor jag har lärt mig en massa om barn och nyfödda det har varit bra med rollspelen med dockorna särskilt typ Sara hon är så busig och grinnig precis som jag ibalnd, jag har oxå fått pröva på att trots jag inte kan få barn köpa vagn säng 

mm det har varit jättekul, jag tycker om att gå ut med mina reborns känns skönt och tryggt med vagnen. Idag har jag 4 st 2 st i vinyl sara toddler, hope en liten hope. Jag har fått gosa med mina reborns och uppleva att bada en liten som Leo nr 1 det är häftigt,byta och köpa lite kläder mm, nästan som på riktigt😉😃

Så har jag två silikon Leo nr 1 som är i helkropps silikon och nu ocks Leo2

som har en tyg kropp och är lite större en Leo nr1.

Jag önskar att det kunde vara fler reborn träffar där man träffar alla som gillar dessa dockor.

Jag har ett bra liv utan dockorna med, jag jobbar i hundkennel. Tränar agility 

tränar inför hundutstälningmm, så det är inte bar dockorna i mitt liv.

Jag tycker oxå det är roligt att se alla dockorna här och på reborn i facebook.

zakkris
2015-05-30 09:18
#3

Jag såg reborns för några år sen när det visades på outsiders.
Jag letade sen upp mer information om detta och tyckte det var riktigt häftigt, så även min mamma.
Men sen dog det ut helt.
Och nu när barnlägntan blivit för hög så köpte jag min första reborn här på iFokus. Denne var söt men alldeles för liten för min smak så sålde henne vidare snabbt. Men sen började jag måla egna och på den vägen är det.

Är fortfarande ny inom världen men de gör mig inget. Kommer nog lägga de på hyllan om jag får riktiga bebisar och kanske ta upp de när de är äldre igen.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Upp till toppen
Annons: