Annons:
Etikettvåra-reborns
Läst 2360 ggr
HugoochVillesmatte
2015-01-06 18:47

Vill få detta ur mig ( lång tråd)

Hejsan kära vänner, Jag är inte inne här så ofta men jag läser alla era inlägg så ofta som jag bara kan, jag vill få detta ur mig som är det mest gladaste jag kan tänka mig i år.  För det första så har jag fått sålt alla mina Reborn dockor, och nu väntar jag på en liten pojke som heter Björn han är världens sötaste gosse. Jag har bestämt mig för att bara ha en Reborn docka, och jag tänker lägga alla min tid på honom då jag inte kan få barn som ni redan vet, och jag blir ju liksom inte yngre trots jag är bara 24 år gammal,  och jag vet att jag har ju många år kvar men hehe jag har redan bestämt mig för att inte skaffa några barn, då mina Handikapp hindrar mig som att jag har min Cp skada som gör att jag bli tröttare än andra, och jag har en ät-störning som gör att jag typ inte kan äta vanlig mat som andra människor kan. Och jag har aspberger syndrom och jag kan inte räkna pengar, ja som ni förstår så är jag som jag är och är stolt över det <3. Jag vill också berätta mina mål för i år :-) jag har tänkt att börja gå ner i vikt och röra på mig mer, samt så ska jag inte lyssna på andra människor tycker och tänker eller säger hur saker ska vara. Jag må vara Handikappad men jag kan fatta mina egna beslut och jag tänker göra det som är bäst för mig själv. Jag tänker även fixa en vagga till Björn och skaffa barnvagn och ut och gå med honom. Jag rent ut sagt skiter i vad folket tycker om jag är knäpp eller ej, jag är lika mycket kvinna som alla andra kvinnor som har moders känslor. Jag känner även mig manad till vara den jag är och ingen annan.  Detta är mina mål för i år. Då jag tänker bli frisk i från att må dåligt över att bli puttad hit och dit. Jag tänker inte Skämmas över att ha en reborn baby som mitt barn, då jag har många älskade djur hemma och en underbar man som stöttar mig med detta, tänker även söka efter lägenhet och bli mer som en vuxen kvinna. Jag är även tacksam för att det finns människor som är precis som jag och jag är inte ensam med min reborn baby.  Är tacksamma för att ni har läst detta <3 <3

Fight another day and die tomorrow 

Annons:
[Rebornmommy]
2015-01-06 19:00
#1

Hej vännen det var ett tag sen vi har saknat dig.Björn är ett fint namn och sen så hoppas jag på bilder och sånt på lilla björn och stay strong vännen och du är verkligen inte ensam om reborns och hade bra :)

HugoochVillesmatte
2015-01-06 19:02
#2

Hej gumman, Ja hihi han är så himla underbar :) längtar tills jag kan visa bild på honom :-) har saknat er också <3

Fight another day and die tomorrow 

Tjeja
2015-01-06 19:34
#3

Vad modigt "naket" och fint skrivet! Och klokt också! Låter som du är väldigt klok! You go girl!!! Du har all anledning att vara stolt över dig själv! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

HugoochVillesmatte
2015-01-06 20:51
#4

Tack så himla mycket, ja jag kände att få det ur mig då jag tycker att det daltas hela tiden med vad som är rätt och fel och man (måste) vara någon idag för att lyckats men det tänker inte jag vara jag tänker vara den jag är och det är viktigt för mig att folk måste förstå att alla är inte lika eller alla måste inte ha ett jobb med fet lön och en lyxvilla för 5 miljoner för att lyckas komma någon vart i livet. Jag menar jag går ju på dagligverksamhet och har inte mycket pengar i från försäkringkassan, så måste jag vara den där tjejen med en fin lyx bil och en man som tjänar massa pengar och är smal som en sticka bara för att samhället vill att man ska vara som en fotomodell ( inget illa menat) men jag är en stor och bastant tjej som ändå väger 100 kg och är lika glad och go som en nallebjörn medan någon smal tjej mår inte bra för att hon måste vara smal och se jätte bra ut med att köpa sina bröst eller sätta in botxox i läpparna för att hon ska lyckas.. detta är bara vad jag tycker om samhället jag menar det finns knappt kläder till en sådan tjej som mig… 

Jag är jätte stolt för att vara den jag är 😃

Fight another day and die tomorrow 

Tjeja
2015-01-06 22:32
#5

Härligt # 4 Jag tänker som dig och det är så befriande att läsa någon annan som tänker i samma banor! Det viktiga är ju inte att ha mest utan att MÅ bäst. och det gör man ju om man ser till vad man SJÄLV mår bra av och trivs med, inte vad alla andra tycker är "rätt" eller "coolt" eller "fel" osv!!

Jag har en kompis som brukar säga så här:

"Det är inte den som har mest saker när han dör som vinner utan den som är lyckligast!."

Och då är frågan, vad gör just DIG lycklig? Vad är det som du mår bra av när ingen annan ser på och lägger sina värderingar över det du gör eller hur du lever?

Njut av livet och tillvaron det du har som du trivs med och fokusera på det som du mår bra av istället för att stirra dig blind på vad andra tycker att du "borde" liksom. 

:)

Jag skulle inte njuta av dockor som kanske du gör, jag njuter av att gå i skogen och leta svamp! Det blir man inte heller rik eller häftig på i omgivningens ögon ha ha.

Jag tycker om att spinna mitt eget garn… det blir man heller inte rik på kan jag lova. Men oj vad mysigt jag tycker det är! Sedan blir mina garner sneda och ojämna och kläderna jag försöker sticka där efter också. Men OJ så stolt jag är över min helt hemmagjorda mössa. Töntigast i stan, men finast och mysigast i mina ögon! 

Du ska vara stolt över DIG för ingen annan är ju DU och ingen annan kan vara bättre än du på att vara just dig och få just dig att må bra! 

"Vinner gör den som dör lyckligast" ;)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Carerik
2015-01-07 00:41
#6

Jag blev lite tårögd när jag läste ditt inlägg, du skriver så naket och med stort mod. Du är inte din diagnos, eller ditt handikapp ,det är visserligen en del som innefattar vem du är: En Kvinna med mod, självinsikt och självkänsla. Klart du ska göra det som känns rätt för dig, livet ska vara kul. ( iallafall ofta) Så fortsätt att stå för vem du är och din rätt att leva ett liv som du tycker om. Det måste vara härligt att kunna uttrycka så många känslor med ord, jag och många med mig har inte lika lätt att få till det på papper. Ha det bra när du får din Björn och tillåt ingen "trycka" ner dig.

Annons:
loolan
2015-01-07 13:52
#7

jag blev rörd när jag läste dit inlägg För att du delar med dig av så mycket i dit liv.Det är bra att du känner efter vad du själv vill och inte bryr dig för mycket om vad alla andra tycker och säger. 

Jag önskar dig lycka till med allt. Speciellt Din kommande lilla bebis 🙂

HugoochVillesmatte
2015-01-07 16:09
#8

Tack och åter tack för era fina svar :-) jag blir så lycklig när jag ser att det finns folk som är precis som jag och stöttar mig med detta, ja det ska bli verkligen kul att få en fin liten bebis jag längtar så mycket efter honom. <3 <3 ni är guld värda som har stöttat mig igenom detta :-)

Fight another day and die tomorrow 

[GråHäxa]
2015-01-08 22:48
#9

Vad fint skrivet! Tycker att du verkar vara väldigt klok o mogen i hur du resonerar. Det finns nog gått om folk som kan kryssa för varje ruta på "framgångslistan" men ändå är hur olyckliga som helst. Tycker att du gör helt rätt i att följa din egen vilja och strunta i vad andra tycker! Om bara fler hade samma mod som dig :) Lycka till med bebisen och hoppas att den kommer att förgylla dit liv! 🌺

Upp till toppen
Annons: