Annons:
Etikettreborns
Läst 842 ggr
[GråHäxa]
12/21/14, 12:50 AM

Kit från Kina?

Sitter och letar på ebay efter kit och USA är ju nästan att utesluta pga tull. England är ju isf bättre. Men hur är det med Kina? Kiten är billiga och ofta är det gratis frakt. Vad kan tullen från Kina tänkas gå på för något som kostar ca 300-400 kr? 

Är alla kit från Kina kopior av andra artister eller finns det kit som är billiga för att de helt enkelt har gjort många utav dem?  Någon som vet vad det brukar vara för kvalité på dem? Är de mjuka eller hårda?

Annons:
Zabbio
12/21/14, 1:44 AM
#1

Får erkänna att jag inte ar någon som helst koll på vad det är för kit eller vad sajten handlar om, men jag hsr beställt grejjer från Kina och det brukar inte bli nån tull :) De brukar skicka som gåva :)

Har köpt äggkläckningsmaskin, böcker, hand-driven klippmaskin och lite smått o gott :)
Men man ska väl vara beredd på att det blir  lite tull.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[GråHäxa]
12/21/14, 1:50 AM
#2

#1 Jag läste runt lite på nätet och såg att det oftast är tullfritt om varan kostar under 1300 kr. Men att man ändå måste betala moms. Jag är osäker på vad det jag skall beställa klassas som men skulle gissa att det klassas som leksak och då skall momsen vara på 25 %. Vet du om du har fått betala moms på det du har beställt? Från Kina tycks momsen inte vara inkluderad i priset som här i Sverige.

zakkris
12/21/14, 10:44 AM
#3

Jag har köpt mycket ifrån Kina och aldrig behövt betala mer än de priset som står. Iofs har jag aldrig gått över den summan. Men dela upp den i fler så skall det nog inte vara några problem. Men man får se de som så här, det kan var andrahands kit man får ifrån Kina, väljer man de lite högre priserna så får man nog bättre. Väntar på mitt första kit därifrån, kommer att komma i januari- frakten tar dryga månaden. Så får vi se om de är ett dåligt kit eller ett bra kit.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Zabbio
12/21/14, 11:17 AM
#4

#2 Jag har betalat det jag köpt från Ebay med paypal direkt och inte betalt nåt annat sen :) De priser som står.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

cornelianova
12/21/14, 3:55 PM
#5

Jag har försökt köpa kit ifrån kina genom andra kinesiska sidor och då har jag aldrig fått mitt kit…. därför köper jag alltid ifrån ebay.

Men för det mesta så är det fraktfritt och tullfritt fast det tar lång tid för dem att komma.

Jag har köpt ett kit som tydligen var en kopia (vilket jag fick reda på för typ en vecka sen) men annars har jag inte råkat ut för det :)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

cornelianova
12/21/14, 3:56 PM
#6

Dem jag har köpt brukar vara väldigt mjuka och har vissa fel (väldigt små fel, men vissa)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Annons:
[GråHäxa]
12/21/14, 6:24 PM
#7

Tack för svaren allihopa! Då låter det ju ändå som att det är värt ett försök och se vad man får hem 🙂

Upp till toppen
Annons: