Annons:
Etiketttillbehör
Läst 6338 ggr
Evelina!
1/19/14, 4:58 PM

Köpa vagn?

Hur många här inne har en vagn till sina bebisar? Funderar på att skaffa en så att vi kan gå på promenad tillsammans. Min pojkvän tycker allt detta med reborns är jättecreepy och tittade mycket konstigt på mig när jag föreslog vagnidén. Så nu vill jag höra, har ni vagnar till era reborns och isåfall, tar ni med dem ut på promenad osv?

Tacksam för svar!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
[Hallons]
1/19/14, 7:07 PM
#1

Jag har inte vagn, jag tycker det är lite konstigt. (Dock respekterar jag de som har det) jag gillar något mer diskret… Som en baby Björn :)

Swadika
1/19/14, 7:25 PM
#2

HAr haft ett helt gäng med vagnar och använde de mest när jag var på olika rebornträffar eller filmade om vi var ute och shoppade eller filmade när jag gick promenader. 

Hade inte tänkt att skaffa en till vagn efter jag sålt min senaste. Men nu behöver jag en vagn att ställa min hunds bur på när vi är på utställning så då har jag en annan användning för den också. Men tycker det är roligt att ha en vagn, för det är lättare att ta sig ut med sin reborn om man har en vagn, eftersom det då går att gömma dockan om man inte orkar förklara samt att om man tex har en babysele eller liknande syns det ganska direkt om det är en riktig bebis eller inte. Därför tycker jag bättre om en vagn, eller ett babyskydd :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Nessie1990]
1/19/14, 7:42 PM
#3

Jag har ingen vagn, dock är jag lite sugen på att skaffa det, men precis som din pojkvän tycker min fästman att det är lite konstigt att jag vill ha en vagn. :P Nu har jag inte gjort det på länge eftersom jag sålde min första reborn bebis och nu väntar på två toddlers (varav en jag själv rebornar), men innan när jag tog ut min reborn bar jag oftast henne direkt i famnen alternativt i en väska inlindad i en filt. Men då var det i samband med att jag åkte hem till en kompis med buss, inte att jag tog ut henne på promenad i och för sig. Har en bärsele och tog ut henne en gång i den men då fick jag en hel del underliga blickar…. :P Det var lite jobbigt. Vagn tycker jag verkar mysigt att ha. Då kan man ta sin promenad i lugn och ro utan att behöva förklara för nyfiket folk om varför man bär omkring på en docka. ^^

Evelina!
1/19/14, 7:43 PM
#4

#2 Precis så tänker jag också, lättare att "dölja" att det inte är någon riktig bebis när man har en vagn, samt att det verkar så praktiskt att kunna lägga saker under vagnen när man är ute och shoppar t ex. Hm, vilfåtölj se, man ska ju ha plats för vagnen också, ytterligare en aspekt att tänka på… Men är sååå kär i en Bugaboo Cameleon, vill verkligen ha en sån till min lilla tjej.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

rebornmom
1/19/14, 9:33 PM
#5

Jag har ett travelsystem, en vagn med en bilbarnstol som man kan sätta på direkt på vagnen, jag är alltid ute och går med mina småttingar, tycker det är jätteroligt!

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Evelina!
1/20/14, 7:09 AM
#6

#5 Berätta mer om ditt travelsystem, märke, inköpsställe osv! Och vad det egentligen innebär ;) Som sagt, är grymt sugen på en barnvagn till min lilla skrutta, vi får se när jag får hem henne hur jag gör…

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
rebornmom
1/20/14, 9:33 AM
#7

Den är av märket Hauk och är köpt på babyteket/dacadt, det är bara att googla, dom skickar även, den kostade strax under 2000 kr. 

infogar en youtube video jag gjorde på den när jag precis köpt den.

~ Hannah-Anastasia ~

Min youtube Reborn Blogg Sajtvärd på Reborns iFokus

Evelina!
1/20/14, 9:54 AM
#8

Ah, den ser piffig ut, men vill ändå ha en med ordentlig liggdel. Blir nog en begagnad Bugaboo Cameleon i alla fall, kan nog inte hålla mig, haha!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

[viktor26]
1/20/14, 10:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har vagn, tycker det är roligt att kunna ta promenader,

mina föräldrar står ut med detta.🙂 Jag har en Acta Craco med ligg och sitt del till, kan oxå sätta i bilstolen i vagnen. Finns oxå bra begagnat på blocket eller tradera.

Lena650
1/20/14, 11:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har flera vagnar, en tvillingvagn, korgvagn o en Emmaljunga. Är även ute o promenerar med mina bebisar. Min partner tycker inte de är nåt konstigt med det.

Lena650
1/20/14, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tvillingvagnen.

Silvana B
1/20/14, 5:57 PM
#12

Å så fina dina vagnar är.

cornelianova
1/21/14, 3:49 PM
#13

Jag ska definitivt skaffa en kombivagn snart… så att både Charlotte och Teeghan kan åka på en liten tur… Ska dessutom köpa baddräkt till Charlotte (fulltäckande UV dräkt med korta ärmar och korta ben) och ta med henne till stranden i sommar :)

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Annons:
Silvana B
1/21/14, 6:32 PM
#14

Cornelianova, tänk på att vinylen kan bli solblekt om du solar dina små för mycket. Bara ett litet tips.

Evelina!
1/21/14, 6:33 PM
#15

Efter mycket övertalning har nu pojkvännen gått med på att jag får skaffa en vagn till lilla Sunny! Lämnat intresse på en Bugaboo Cameleon på Blocket - check!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

cornelianova
1/21/14, 9:41 PM
#16

Jojo #14 det vet jag ju :P

Därför blir det uv-dräkt, solhatt och skugga i vagnen :P

Sweet Tooth Nursery

Reborn doll nursery in Sweden

Medarbetare på reborns.ifokus

Evelina!
1/22/14, 12:28 PM
#17

Nu har jag köpt en vagn! Blev en begagnad Bugaboo Cameleon på Blocket. I dyraste laget, men tänker att jag kan ha den när jag skaffar knodd på riktigt också :)

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Swadika
1/22/14, 12:32 PM
#18

Vad roligt, du får visa bild på den :D Fördelen är ju det att du kan ha den länge, både till reborn eftersom de aldrig växer, samt till riktiga barn :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Evelina!
1/22/14, 12:39 PM
#19

#18 Det ska jag göra! Väntar bara på att få hem min Sunny så jag kan gå på promenad med henne och fota vagnen ute. Ja, precis, till reborn-barnen blir den aldrig för liten, det är bra!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Mathilda-reborn
12/14/15, 8:40 PM
#20

Jag har en vagn. I och för sin inte köpt till rebornen utan till den yngsta hunden när hon var valp och inte fick gå så långt. Med vagn så kunde hon följa med mig och de äldre hundarna när vi var ute i skogen på långpromenad utan att slita på lederna etc.

Nu använder jag den ibland till att ta ut rebornen på promenad, men oftast bara för att ta bilder.

Har den ibland också när jag går bort till närbutiken och ska handla lite men förhållandevis tunga varor som potatis, mjölk, yoghurt etc) så att jag ska slippa bära det hem.

Hittade min på blocket och gav 200 eller 250 kronor för den- Lätt värt pengarna! :-)

Annons:
Swadika
12/14/15, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hittade en vagn på en skänkessida som jag tog :) Den är lite vinglig men har hjälpt mig att bära hem ett bord. Så den är använd, men inte till reborns än, men någon gång kanske :) Står just nu i källaren

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

tottis1
12/14/15, 10:54 PM
#22

har en vagn som är på min info bild denna hade jag till min dotter 1976 har sparat den till barnbarn men det kommer inga så nu får be barna ha den. har varit ute o tränat hundarna att uppföra sig med vagn ,trafik och folk. många har tittat men ingen har fattat att dom inte är riktiga. Roligaste kommentaren på tonita är hon är så lik dig

Upp till toppen
Annons: