Annons:
Etikettregler-om-sajten
Läst 2442 ggr
Julip
2013-07-01 23:56

Samlardockor.ifokus?

En liten tanke/förslag från min sida!

Eftersom denna sajt är rätt så "död" när det gäller aktivitet med bara 61 medlemmar, kanske det kan vara en idé att gå över från reborns till samlardockor.ifokus?

Jag tror det skulle kunna öka aktiviteten på forumet eftersom då fler som kanske har andra typer av samlardockor än just reborns, känner sig mer välkomna..?

Blir lite mer allsidigt och inte så ensidigt med bara dom svindyra reborns. Då kan vi som har andra/billigare samlardockor också känna oss välkomna och lite mer som en i gänget 😉😃

Som sagt, bara ett förslag till sajtvärden från lilla mig. Jag vet att jag själv skulle uppskatta det så mycket mer iallafall!

Annons:
Rebornbabyn
2013-07-02 14:50
#1

Ja, det kanske hade varit bra, för som du säger är det tyvärr inte mycket aktivitet här. Men jag låter frågan gå över till sajtvärden. =)

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

Julip
2013-07-02 14:54
#2

#1 Kul att jag inte är ensam 🙂 får se om sajtvärden tittar in här snart och har något att tillägga.

Swadika
2013-07-02 17:13
#3

Jag funderade faktiskt för ett tag sedan på att döpa om till Dockor iFokus. men det var ganska svår process då det måste skrivas en massa mer artiklar om andra dockor. Men om någon är villig att hjälpa till så kan vi ha en omröstning på sajten och se vad resten utav medlemmarna tycker :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

annia1
2013-07-02 19:54
#4

Jag har ingen reborn inte heller samlar jag på andra dockor. Men mina two cents.

Nu har jag inte läst trådarna så jag vet inte om det bara är några få medlemmar som skriver. Men tittar jag på första sidan på datumen på trådarna så är alla från senaste veckan och nästan hela andra sidan är från juni så det jag ser är en aktiv sajt. Fast ämnet är rätt smalt.

När det gäller andra dockor. Kanske inte nödvändigt att byta namn utan bara lägga till kategorier för andra dockor och göra klart i texten under "om sajten" att även andra docksamlare är välkomna. Och sen skriva artiklar även om andra. Att utöka kategorierna kan göras utan namnbyte och utan godkännande från iFokus.

Som du swadika är inne på så är det inte en alldeles enkel process. Förutom att det även bör finnas artiklar om andra. Så om sajtnamnet byts ut så har jag för mig att då förloras det som redan finns indexerat på google. Kommer inte ihåg hur det funkar men de adresserna blir felaktiga.

Så jag vet inte om mitt förslag att bara utöka sajten med kategorier tillhörande andra dockor kanske är en väg.

Jag vet inte om du swadika redan pratat med niklas om ev namnbyte, om du inte gjort det så gör det så du får reda på mer hur det funkar rent praktiskt.

.

Swadika
2013-07-02 20:11
#5

Jag pratade med honom om det för ja ett tag sedan, och det han sa var att det självklart går att byta namn. Men det ska ju finnas ett intresse som mig som Sajtvärd. Jag är inte jätteduktig på andra dockor, kan bara några få så jag skulle inte kunna starta en sådan sajt själv. och ja som du sa att indexen ifrån google försvinner och ja det blir en knepig process helt enkelt.

Men att ja lägga till mer kategorier och så är ju en perfekt början. Så kan man vid ett senare tillfälle se om ett namnbyte är aktuellt. Det är ju inte den mest oaktiva sajten, det skrivs åtminstånde ett inlägg i veckan, även om inte alla är nya. Finns absolut sajter som har mindre aktivitet än vad vi har.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

annia1
2013-07-02 21:02
#6

Nu vet jag inte om du skrev fel. Tittar jag på listan över senaste inläggen så är det nästan ett från varje dag senaste veckan. Med tanke på att reborns är ett smalt ämne så tycker jag det är bra. Sen visst är det lite mindra på sidan två, men ändå från juni. Och som du säger så finns det sajter som har mindre aktivitet än så.

Också som du säger byter du sajtnamn så kommer det ställas andra krav på dig som värd. Så just bara lägga till kategorier först för det är ju inte säkert att det på iFokus finns så där jättestort intresse för andra samlardockor heller. Det vet du inte förrän du testat.

Sen en liten sak till om det blir namnbyte så en personlig åsikt. Inte bara namnet dockor. För mig när jag hör bara dockor då tänker jag på dockor som småflickor leker med.

.

Annons:
Swadika
2013-07-02 21:05
#7

Jo men jag menar inte bara den här veckan, utan jag menar under tiden som reborns har funnits :) Haha jag borde inte få sitta vid datorn och skriva medans jag ser på TV, blir bara en massa fel då och jag förklarar dåligt.

Men ja precis, bara dockor känns lite fel, för det är ju samlingsdockor, men det namnet tycker jag skulle bli för långt. Men ja man kan börja såhär och sen så efter det så får man se om det finns något intresse för det alls :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

annia1
2013-07-02 21:23
#8

Ok jag har inte tittat så långt tillbaka på inläggen. 

Jag kan inte heller just nu komma på nåt namn som skulle passa. För jag håller med att samlingsdockor blir långt.

En annan tanke som inte är så knepig att göra. Kanske fundera på att byta sidhuvud. Så även om du har sajtnamnet kvar så syns det på bilden att det även andra är välkomna. Byta sidhuvud påverkar ju inget annat.

.

Upp till toppen
Annons: